تصویب لایحه شهرداری مشهد پیرامون نظام پیشنهادها

یکصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون به موضوعات داخلی کمیسیون فرهنگی اختصاص داشت که اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به بحث و بررسی در رابطه با موضوعات داخلی پرداختند.
لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با نظام پیشنهادها، دومین دستور کار این جلسه کمیسیون بود که به صورت مشترک با اعضای کمیسیون، برنامه، بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد مورد بحث و بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری قرار گرفت.
در همین رابطه، حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری با بیان اینکه موضوع نظام پیشنهادها در جلسه هماهنگی گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت خواستار توجه بیش از پیش به این موضوع مهم شد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در جلسه هماهنگی گذشته موضوعات و دغدغه‌های کلی در خصوص نظام پیشنهادها عنوان شد اما در این جلسه باید اعضای کمیسیون وارد موضوعات جزئی شوند.
وی با تاکید بر اینکه نظام پیشنهادهایی که در تبصره‌های بودجه سال 95 به آن تصریح شده است تمامی شهروندان را نیز در بر می‌گیرد، افزود: متاسفانه در این لایحه به جایگاه نخبگان و تمامی شهروندان توجه کافی نشده است که باید این موضوع اصلاح شود.
حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی امیری خاطرنشان کرد: باید فضا برای حضور تمامی گروه‌های خاص مثل شورای اجتماعی محلات باز باشد تا در صورت داشتن پیشنهادهایی بتوانند به راحتی این موضوعات را به مدیریت شهری انتقال دهند.
انسیه غفوری شعرباف عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تاکید بر اینکه باید امکان حضور تمامی گروه‌های خاص در نظام پیشنهادها وجود داشته باشد خواستار بررسی و اصلاح مجدد این لایحه توسط مدیریت شهری شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در لایحه نظام پیشنهادها مورد توجه جدی قرار بگیرد، بحث سنجش عملکرد می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز خواستار توجه بیش از پیش به جایگاه نخبگان در این لایحه شد.
در نهایت اعضای شرکت کننده در این کمیسیون با انجام اصلاحاتی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با نظام پیشنهادها را مورد موافقت قراد دادند.
طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با ساختار جدید فرهنگسرای عفاف و حجاب سومین موضوعی بود که در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهرمشهد مورد بحث و تبادل نظر و درنهایت تصمیم‌گیری قرار گرفت.
در همین رابطه فاطمه غیور عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مهشد و از طراحان این موضوع، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که بدر کمیسیون ویژه نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورا مقرر شد اجرایی شود بند یک مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس پیشنهاد شد در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مراکز عمومی و فرهنگی در سطح شهر مشهد از فرهنگسرای عفاف و حجاب استفاده کنیم.
انسیه غفوری شعرباف عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز تصریح کرد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر مشهد سیار هدف مهم و واجبی است که باید با قدرت پیگیری و دنبال شود اما باید اختیارات و وظایف هر کدام از این سازمان‌ها و دستگاه‌ها اجرایی مشخص باشد.
وی همچنین در رابطه با فعالیت‌های فرهنگسراها نیز گفت: در جلسات کمیسیون فرهنگی باید به این موضوع بپردازیم که نگاه کمیسیون به کارکرد فرهنگسراها چیست؟.
محمد آصفی یزدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز خاطرنشان کرد: هدف طراحان از اینموضوع این است که می‌خواهیم فرهنگسرای داشته باشیم متفاوت از فرهنگسراهای فعلی از همین رو این طرح مطرح شده است.
وی ادامه داد: فرهنگسرای عفاف و حجاب فقط به عنوان یک قرارگاه سخت افزاری و نرم افزاری صرفا در حوزه عفاف وحجاب فعالیت خواهد کرد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ضمن موافقت با طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با ساختار جدید فرهنگسرای عفاف و حجاب، شهرداری مشهد را مکلف کردند تا ظرف مدت یک ماه ساختار جدید و دستورالعمل به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهند.
آخرین دستور کار  یکصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به بررسی طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی عرضه کننده کالای داخلی اختصاص داشت.
اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد پس از بحث و بررسی در نهایت به این طرح رای موافق دادند و شهرداری مشهد را مکلف کردند تا 2 ماه دستورالعمل اجرایی را جهت برسی و تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهند.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 6
  • بازدید امروز: 2560
  • بازدیدکننده امروز: 221
  • بازدید دیروز: 5461
  • بازدید کننده دیروز: 321
  • بازدید هفته: 40010
  • بازدید ماه: 160868
  • بازدید سال: 1445578
  • کل بازدیدها: 2689073
  • کل بازدیدکننده‌گان: