حمل و نقل پاک با توسعه مسیرهای دوچرخه سواری

حمل و نقل پاک با توسعه مسیرهای دوچرخه سواری

محمد آصفی یزدی عضو هیات رئیسه شورای شهر و رئیس کارگروه ورزش شورا در گفتگو با خبرنگار ما از دستاوردهای این کارگروه سخن گفت : کارگروه ورزش همزمان با شروع شورای چهارم در نخستین روزهای پاییز 92 فعالیت خود را آغاز کرد، این گروه متشکل است از : مدیران مرتبط شهرداری ، مدیران ورزش همگانی در شهر مشهد ، استاید دانشکده های تربیت بدنی ، پیشکسوتان ورزش استان و نماینده های هیات های ورزشی با رویکرد ورزش همگانی، همانند هیات دوچرخه سواری و کوه نوردی استان خراسان .

عضو شورا با اشاره به تصویب لوایح حمایتی از سوی شورای شهر افزود: لوایح مرتبط با حوزه ورزش پس از ارجاع به کارگروه و همیاری مرکز پژوهشهای شورا و بهره مندی از نظرات کارشناسان، موردحمایت اعضای شورای شهر قرار گرفته است و بدان مفتخریم که کلیه زحمات کارگروه ورزش در قالب تصویب طرح ها و لوایح در شورای شهر به بار نشسته است .

آصفی استفاده از حمل و نقل پاک بویژه ایستگاه های دوچرخه عمومی در سطح شهر را از نتایج کارگروه دانست و اظهار کرد : شورای شهر اعتبار ویژه ای را به ایجاد مسیرهای دوچرخه و ایمن سازی و اتصال مسیرها به یکدیگر تخصیص داد و برای سال 95 ساخت 60 کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر پیش بینی شده است .

یکی دیگر از دست آوردهای کارگروه ورزش شورا همکاری با سایر دستگاه ها و نهادها در ساخت اماکن و زیر ساخت های ورزشی است، از جمله آنها ساخت سوله های ورزشی با همکاری بسیج است، که به صورت اهدای زمین و پروانه رایگان از سوی شهرداری و ساخت سوله توسط بسیج صورت گرفته است .

عضو شورا با افتخار به کسب مقام اول کشور توسط مشهد در پویش سه شنبه های بدون خودرو خاطر نشان کرد : با هماهنگی صورت گرفته در بخش های شهرداری مناطق و بویژه دبیرخانه فرهنگ شهروندی نسبت به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و نهادینه کردن آن در بین کلیه اقشار جامعه تلاش های مجدانه ای انجام گردیده است، که امروزه شاهد چشم انداز امیدوار کننده ای در عرصه حمل و نقل پاک و استفاده شهروندان از دوچرخه بویژه برای ابتدای سال 96 را انتظار داریم .

آصفی با اشاره به دعوت از رسانه های گروهی بویژه سر دبیران و خبرنگاران صفحات ورزشی بعنوان کارشناسان حوزه ورزش به منظور شرکت در جلسات کارگروه و بهره مندی از نظرات آنها تصریح کرد : رسانه های گروهی حلقه اتصال مدیریت شهری و شهروندان هستند که از یک سو دیدگاه ها و انتظارات مردم را به مدیریت شهری منعکس می کنند و از سوی دیگر نسبت به فرهنگ سازی آنچه که مدیریت شهری با رویکرد توسعه ورزش مصوب کرده است می پردازند و این همراهی و همکاری دو سویه را با مسئولین خدمتگزار رقم می زنند .

عضو شورا با ابراز امیدواری نسبت به ادامه کار در ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز ورزش شهر تا پایان دوره چهارم شورا گفت : مدیریت شهری امروز تبدیل به یک سازمان اجتماعی شده است و رویدادهای ورزشی نیز جنس فرهنگی و اجتماعی پیدا کرده اند، لذا در راستای برنامه های مشهد 2017 که شهر مشهد را بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شده است، شورای شهر با تصویب طرح کمک یک میلیاردی، از برگزاری مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی حمایت کرد .

ورزش کشتی بخش مهمی از سبک زندگی ایرانی ها و بویژه خراسانی ها و مشهدی ها است و مشهد بعنوان پایگاه کشتی پهلوانی مفتخر است که  در این رویداد نقش داشته است .

آصفی با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه خواستار همکاری بیشتر آنها با شورای شهر شد و عنوان کرد : اصحاب رسانه دیدگاه ها و نیازها و بویژه مطالبات مردمی را در حوزه ورزش همگانی به شایستگی به مدیریت شهری و شورای شهر منتقل نمایند و از طرفی برنامه های مصوب شورا و مدیریت شهری را به منظور تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی به صورت مستمر به اطلاع عموم شهروندان برسانند تا در این عرصه بیش از پیش فعالتر عمل نماییم .

دانلود بولتن شماره 405 در ارتباط با توسعه مسیرهای دوچرخه سواری

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 1844
  • بازدیدکننده امروز: 198
  • بازدید دیروز: 5372
  • بازدید کننده دیروز: 364
  • بازدید هفته: 39227
  • بازدید ماه: 160061
  • بازدید سال: 1438499
  • کل بازدیدها: 2656279
  • کل بازدیدکننده‌گان: