رونمایی از کتاب «انقلاب رنگ‌‌ها»

رونمایی از کتاب «انقلاب رنگ‌‌ها»

کتاب «انقلاب رنگ‌‌ها» دارای سه فصل و ۳۵۰ صفحه است که به همت واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده و متشکل از  فعالیت‌های علیرضا خالقی در زمینه‌های خطاطی، نقاشی و تصویربرداری بوده که در دوران انقلاب و دفاع مقدس انجام شده است.
مهم‌ترین اثر موجود در این کتاب، تصویری بزرگ از حضرت امام خمینی(ره) است که در راهپیمایی‌های سال‌های ابتدایی انقلاب توسط مردم حمل می‌شد؛ این تصویر به عنوان یکی از نمادهای انقلاب اسلامی در مشهد ماندگار شد که آفریننده این اثر به‌یاد ماندنی نقاش و هنرمند پیشکسوت مشهدی، علیرضا خالقی بوده است.
مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب رنگ‌ها» با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، علیرضا کمری، تحلیلگر تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس، وحید جلیلی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد و جمعی از علاقه‌مندان به هنر انقلاب، شب گذشته، ۱۵ آبان‌ماه، در محل حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای مشهد برگزار شد.
کتاب انقلاب رنگ‌ها در مشهد رونمایی شد
علیرضا خالقی، هنرمند پیشکسوت مشهدی که آثارش در کتاب «انقلاب رنگ‌ها» نمایش داده شده است، در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: من هنر را برای مردم خواستم و امیدوارم توانسته باشم با قلم سرخ خود، راه شهیدان را ادامه داده و با قلم سبز خود، پیام‌آور پیروزی اسلام بوده باشم و از تمامی کسانی که در خلق و انتشار این اثر تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.
وی بیان کرد: با گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر انقلاب اسلامی اکنون تنها راه انتقال مطالب و اطلاعات دوران انقلاب اسلامی به جوانان، همین آثار به جا مانده از آن دوران متمایز است که باید شرط صداقت را در بیان و ارائه این مطالب رعایت کرد زیرا اگر اینگونه نباشد، انقلاب اسلامی تحریف شده و خیانت به مردم و شهدا صورت می‌گیرد که در این بین، نقش وقایع‌نگاران و رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد.
خالقی اضافه کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، انقلاب‌ها بدون همراهی هنر ماندگار نخواهد بود لذا ما باید هر هنری که خداوند به ما عنایت کرده است را در مسیر انقلاب به کار ببریم زیرا این کاربرد هنر در مسیر انقلاب جزو کارهای با اهمیتی است که هنرمند انجام می‌دهد.
حسن سلطانی، محقق و تدوین‌گر کتاب «انقلاب رنگ‌ها» نیز در مراسم رونمایی این کتاب گفت: این کتاب حاصل ۵۶ ساعت مصاحبه است که به منظور حفظ ارتباط جوانان با وقایع انقلاب اسلامی بر اساس واقعیت‌ها تدوین شده و این در حالی است که از این دست آثار برای ارائه به نسل جوان جامعه، تعداد اندکی وجود دارد.
وی با بیان اینکه هنر انقلابی، ماندگار است، گفت: حضور مستمر و همه‌جانبه شخص علیرضا خالقی در متن حوادث انقلاب و فعالیت‌های انقلابی با اخلاص او سبب می‌شود تا ویژگی هنری آثار او در تاریخ انقلاب اسلامی ثابت مانده و یادگاری برای نسل‌‌های آینده انقلاب اسلامی باشد.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 6
  • بازدید امروز: 121
  • بازدیدکننده امروز: 47
  • بازدید دیروز: 5438
  • بازدید کننده دیروز: 303
  • بازدید هفته: 37636
  • بازدید ماه: 158569
  • بازدید سال: 1444064
  • کل بازدیدها: 2697393
  • کل بازدیدکننده‌گان: