ضرورت توجه به الگوی جهادی انقلاب اسلامی در زندگی شهروندان مشهدی

ضرورت توجه به الگوی جهادی انقلاب اسلامی در زندگی شهروندان مشهدی

اعضای کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با حضور در جمع اهالی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر ( منطقه ثامن) ضمن دیدار و ملاقات حضوری از نزدیک در جریان مشکلات اهالی این منطقه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در این بازدید …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در این بازدید که با حضور محمد آصفی و حجت الاسلام علی اصغر لفطی، دو تن از اعضای کمیته نظارتی (شماره 4 ) شورا برگزارشد؛ آصفی، با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی مردم نقش اصلی را ایفا کردند و امروز نیز برای حفظ نعمت استقلال آزادی و جمهوری اسلامی باید روحیه جهادی بین آنها و مسئولان حاکم باشد؛

تصریح کرد: الگوی مدیریت جهادی در دهه اول انقلاب به ویژه در هشت سال دفاع مقدس بروز و ظهور داشت و امروز مردم و مسئولان باید این الگو را به مدل های رفتاری و عملیاتی تبدیل کنند تا با احساس مسئولیت و نقش پذیری جهادی رشد و توسعه مادی و معنوی  را در شهر مشهد شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مهم ترین مولفه ی مدیریت جهادی تعامل توام با رعایت تقوای عملی و اخلاقی اسلامی مدیران با شهروندان به عنوان ولی نعمت است؛ تصریح کرد: مدیران می باید با صبر و حسن خلق با مردم برخوردکنند و مشکلات اصلی و نیازهای اولیه مردم را بر طرف نمایند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، رهنمودهای  امام راحل و رهبر معظم انقلاب، کشور ما استقلال خود را به شایستگی در تشکیل نظام اسلامی، نظام اداری و مدیریتی کشور نشان داده است.

آصفی، با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، مردم در تمام عرصه ها حرف اول را می زنند، گفت: امروز نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای شهر و روستاها توسط مردم انتخاب می شوند و مردم برای نظام مدیریتی و اجرایی کشور تصمیم، می‌گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، ادامه داد: بنابراین در دهه فجر هر سال باید نعمت استقلال و آزادی یادآوری شده و شکرنعمت به استقلال و حفظ دست آورد های  انقلاب به جاآورده شود.

حجت الا سلام لطفی، دیگر عضو کمیته نظارتی شورا نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مهم ترین بحثی که در دستورکار شورای چهارم قرارگرفته است؛ حفظ قداست شهر مشهد و معنویت حرم اهل بیت(ع) است؛ بیان داشت : گام های زیادی در این راستا برداشته شده و تصمیمات بسیاری در این خصوص گرفته شده است.

وی افزود: امروز درحالی جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار شد که شعاع و عظمت حکومت اهل بیت(ع) و پرچم همیشه سرافراز امیرالمومنین(ع) و حضرت صدیقه(س) در حال فراگیری سرتاسر جهان است.

حجت الاسلام لطفی، خاطرنشان کرد: امروز از اقصی نقاط جهان صدها انسان پاکدل در حال گرویدن به مذهب حقه شیعه هستند و دشمن از تمام شگردها در داخل و خارج کشور برای جلوگیری از فراگیرشدن این موج استفاده می کند.

عضو شورای شهر مشهد، با بیان اینکه ام القری جهان اسلام، ایران و ام القری ایران، مشهد مقدس و ساحت قدسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است، گفت: همانطور که توفیق بسیار بزرگی عنایت شده، مسئولیت سنگینی نیز در حفظ این امانت الهی و حسن همجواری به دوش داریم.

شهردار منطقه ثامن نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اساس طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی توسعه دسترسی ها به حرم مطهر است، افزود:در این طرح هشت دسترسی های سواره به حرم مطهرهمچنین هشت ره باغ برای دسترسی پیاده به حرم رضوی فراهم شده و همچنین یک رینگ حلقوی به نام شارستان برای جمع کردن ترافیک در منطقه در حال ساخت است که در سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

ضمیری اظهار کرد: در مدیریت جدید در دولت، شورای شهر و شهرداری، بحث استقرار مالکین در محلات، کوچک سازی، حفظ هویت قدیمی محلات، حفظ آثار فرهنگی و میراثی در منطقه و همچنین توسعه فضاهای فرهنگی، مذهبی و … مورد تاکید است که در همین راستا اقداماتی نیز انجام شده است.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 8
  • بازدید امروز: 843
  • بازدیدکننده امروز: 132
  • بازدید دیروز: 5322
  • بازدید کننده دیروز: 474
  • بازدید هفته: 38238
  • بازدید ماه: 158688
  • بازدید سال: 1438246
  • کل بازدیدها: 2660600
  • کل بازدیدکننده‌گان: