لزوم استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی کارگران ساختمانی

لزوم استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی کارگران ساختمانی

لزوم استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی کارگران ساختمانی

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محسن انتظاری هروی در جلسه کمیته حمایت قضایی از مدیریت واحد شهری که با موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی در سالن جلسات شورا برگزار شد،

حجت الاسلام شریعتی مقدم معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد، اظهارکرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی در رابطه با موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی وظایفی دارند که باید با همکاری همدیگر بتوانیم در راستای وظایف قانونی خود گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تشکیل کمیته حمایت قضایی از مدیریت واحد شهری را اقدامی بسیار خوب دانست و افزود: موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی بسیار گسترده است که باید با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی این معضل مرتفع شود.

انتظاری هروی خاطرنشان کرد: عدم ساماندهی این موضوع باعث شده است که شهر منظر نازیبایی پیدا نماید.

وی با بیان اینکه باید شرایط ساماندهی را طوری مهیا نماییم که باعث ایجاد انگیزه در کارگران شود، تصریح کرد: در این رابطه باید مشوق‌هایی مد نظر قرار گیرد تا کارگران محترم جهت ثبت نام در این سامانه ترغیب شوند.

رئیس شورای اسلامی مشهد همچنین پیشنهاد داد تا دستگاه‌های اجرایی طرح اولیه اعضای شورای شهر را مطالعه و ظرف 10 روز نظرات خود را به دبیرخانه کمیته اعلام نمایند.

انتظاری هروی اظهارکرد: ساماندهی به صورت دستوری جواب نمی‌دهد و باید خود کارگران به صورت داوطلبانه به این کار مبادرت ورزند.

وی همچنین در پیشنهاد دیگری اضافه کرد: یکی از محل‌های تجمع‌ کارگران ساختمانی به صورت پایلوت در ابتدای سال 94 ساماندهی شود تا بتوان مابقی محل‌های تجمع را نیز ساماندهی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی مقدم معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارکرد: ساماندهی کارگران ساختمانی یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی مسئولان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز کارگران ساختمانی قربانی حداقل دستمزد و حق بیمه در سطح شهر هستند از همین‌رو ساماندهی این معضل تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب با بیان اینکه یکی از دغدغه شورای اسلامی شهر مشهد رفع محرومیت است تاکید کرد که باید نظرات کارشناسی جدی گرفته شود.

وی با اشاره با اینکه در رابطه با ساماندهی کارگران ساختمانی، می‌توان از دو حوزه، کار را شروع کرد، اضافه کرد: برای ساماندهی این معضل باید از دو حوزه ساماندهی مکان‌های تجمع و پرداختن به بیمه کارگران ساختمانی را  شروع کرد.

حجت الاسلام شریعتی مقدم به آسیب‌های این معضل شهری اشاره و تصریح کرد: کارگران ساختمانی همچون همه مردم، ولی نعمتان ما هستند و ما باید در این موضوع به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه خاصی داشته باشیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین پیشنهاد داد برای ساماندهی کارگران ساختمانی سامانه‌ای طراحی شود تا تمامی اطلاعات کارگران ساختمانی و فصلی در آن ثبت شده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

وی  ادامه داد: در این موضوع باید اتباع بیگانه شناسایی شده و متقاضیان کار اتباع بیگانه باید مجوز کار دریافت نمایند.

حجت الاسلام شریعتی مقدم تاکید کرد که خروجی این جلسات باید رفع محرومیت از این قشر زحمت‌کش جامعه باشد.

معاون دادستان مشهد همچنین خواستار ایجاد امنیت و ایمنی اشتغال کارگران ساختمانی شد.

محمد سهیلی نایب رئیس دوم شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به دغدغه شورای چهارم در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی بر برنامه‌ریزی این موضوع در قالب بودجه نیز تاکید کرد.

ساماندهی کارگران ساختمانی همت مستمر تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد

محمد آصفی یزدی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم در دین مبین اسلام، جایگاه بسیار بلندی دارد به نحوی که وجود مقدس حضرت امام رضا(ع) در همین رابطه می‌فرمایند: «بعد از انجام واجبات مهم‌ترین و بهترین کار دفع و رفع مشکلات مردم و شاد کردن دل مومنان است».

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه با پرداختن به موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی بخش مهمی از مدیریت واحد شهری در حال تحقق است، اظهارکرد: با تشکیل کمیته حمایت قضایی از مدیریت واحد شهری به همت شورای اسلامی شهر مشهد و دستگاه قضایی و پرداختن به موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی در مسیر مدیریت واحد شهری گام برمی‌داریم.

آصفی یزدی تصریح کرد: با هم‌فکری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم این معضل را که متاسفانه شرایط نامطلوبی را در منظر شهری ایجاد کرده است را ساماندهی کنیم و این قشر زحمت‌کش و کم‌درآمد را و خانواده‌های آنان را از نگرانی در آوریم.

رئیس کارگروه تخصصی زائر و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سیما و منظر نامطلوب به وجود آمده در محل‌های تجمع کارگران ساختمانی در مناطق مختلف شهر، اضافه کرد: میدان 15 خرداد که محلی در معرض دید زائرین و به ویژه زائرین خارجی به شمار می‌آید به دلیل تجمع کارگران ساختمانی از سیما و منظر خوبی برخوردار نیست و شکایات زیادی در این رابطه توسط ساکنین این محل به ما می‌رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، اعتیاد، سرقت و معضلات بهداشتی را از مشکلات مکان‌های تجمع دانست و بر ساماندهی هر چه سریع‌تر این مکان‌ها تاکید کرد.

آصفی یزدی توجه به کرامت انسانی را از سیاست‌ها و دغدغه‌های شورای چهارم برشمرد و در همین رابطه تصریح کرد: در راستای توجه به کرامت انسانی که از سیاست‌های اصلی شورای چهارم نیز به شمار می‌آید موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی در دستور کار کمیته قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید با تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی و با در نظر گرفتن کرامت این قشر زحمت‌کش شرایط خوبی را برای فعالیت این عزیزان در سطح شهر و به خصوص در هسته مرکزی شهر فراهم نماییم.

 عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: ساماندهی کارگران ساختمانی همت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت مستمر می‌طلبد.

محمد حسین جهانبخش دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد  نیز با بیان اینکه معضل عدم ساماندهی کارگران ساختمانی یک شبــه به وجود نیامده است، افزود: متاسفانه این مساله سابقه‌ای زیاد در شهر مشهد دارد.

وی تصریح کرد: به طور یقین دستگاه‌هایی که با این موضوع مرتبط هستند کارهایی در رابطه با این موضوع انجام داده‌اند اما به نظر من کار به صورت ناقص انجام شده است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها افزود: همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که این موضوع نیاز به کار مطالعاتی نیز ندارد زیرا دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مطالعات داشته‌اند.

جهانبخش همچنین وظیفه کمیته حمایت قضایی از مدیریت واحد شهری در این موضوع را هماهنگی بین بخشی دانست.

در ادامه این جلسه همچنین حسین آزادی، قائم مقام معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز گزارشی از فعالیت‌های این معاونت در رابطه با ساماندهی کارگران ساختمانی ارائه کرد.

وی افزود: معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در دو حوزه اجرایی و انجام کارهای مطالعاتی به این موضوع پرداخته است.

قائم مقام معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث اجرا، دو مرکز را در انتهای بلوار دانشجو و بلوار توس با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی نمودیم.

آزادی با بیان اینکه ساماندهی کارگران ساختمانی، متولی مشخصی ندارد، افزود: متاسفانه تمامی طرح‌های معاونت خدمات شهری به دلیل نداشتن متولی خاص در این موضوع با شکست روبرو شده است.

وی همچنین از آمادگی شهرداری مشهد برای تهیه سخت افزاها و نرم‌افزاهای ساماندهی کارگران ساختمانی خبر داد.

وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز به ظرفیت‌های این معاونت در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی اشاره و تصریح کرد: در رابطه با شناسایی و ساماندهی کارگران ساختمانی در محلات می‌توان از ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات و همچنین از ظرفیت عظیم مساجد سطح شهر استفاده کرد.

 

 

 

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 6
  • بازدید امروز: 3365
  • بازدیدکننده امروز: 250
  • بازدید دیروز: 5477
  • بازدید کننده دیروز: 472
  • بازدید هفته: 41166
  • بازدید ماه: 161600
  • بازدید سال: 1441970
  • کل بازدیدها: 2668599
  • کل بازدیدکننده‌گان: