نگاه ویژه شورای چهارم به حوزه فرهنگی و اجتماعی

نگاه ویژه شورای چهارم به حوزه فرهنگی و اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محسن انتظاری هروی، حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری، سید جلال فیاضی و محمد آصفی یزدی به همراه وحید جلیلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از فرهنگسرای کودک و آینده، فرهنگسرای علوم و نجوم، فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن و همچنین مرکز نگهداری متکدیان بازدید کردند.


در حاشیه این بازدید، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه، تلاش شورای چهارم بر گسترش فرهنگ شهروندی است، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که برای شورای اسلامی شهر مشهد بسیار مهم است مباحث فرهنگی می‌باشد که شورای چهارم به صورت جدی به آن ورود پیدا کرده است.
محسن انتظاری هروی همچنین با اشاره به بازدید صورت گرفته از فرهنگسراها، تصریح کرد: تا کنون 14 فرهنگسرا در سطح شهر مشهد احداث و راه‌اندازی شده است که با توجه به جمعیت شهر مشهد و همچنین زائرینی که برای زیارت حضرت امام رضا(ع) وارد شهر مشهد می‌شوند، باید توسعه فرهنگسراها را در دستور کار قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت فرهنگسراهای جوابگوی وضعیت فعلی نیست که بایستی توسعه فرهنگسراها به صورت جدی پیگری و دنبال شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به بودجه اختصاص یافته به حوزه فرهنگی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: شورای چهارم نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و اجتماعی دارد از همین‌رو اعتباری بالغ بر 136 میلیارد تومان جهت حوزه فرهنگی در نظر گرفته است که بخش از این مبلغ در جهت توسعه فرهنگسراها هزینه خواهد شد.
وی در ادامه از نخبگان و صاحب نظران حوزه فرهنگی و اجتماعی دعوت کرد که به کمک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیایند.
تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت‌ فرهنگسراها
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تاکید بر اینکه فرهنگسراها  ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و ارتقاء فرهنگ شهروندی است، اظهارکرد: با تلاش تمامی دوستان، امروز شاهد ایجاد ظرفیت‌های خوبی در سطح فرهنگسراهای هستیم که البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که هنوز نتوانسته ‌ایم به صورت مطلوب از این ظرفیت‌ها استفاده نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری ادامه داد: باید با تلاش بیشتر از ظرفیت به وجود آمده در فرهنگسراها استفاده کامل را ببریم.
نگهداری متکدیان؛ وظیفه بر عهده 16 دستگاه
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در خصوص مرکز نگهداری متکدیان نیز تصریح کرد: نگهداری از متکدیان فعالیتی است که بر اساس قانون، 16 دستگاه موظف به انجام آن هستند که باید انی معضل را ساماندهی کنند.
وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که برای این سازمان‌ها و دستگاه‌ها به وجود آمده است تا کنون پای کار نیامده‌اند و تمامی بار این مسئولیت مهم و سنگین روی دوش شهرداری مشهد قرار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی امیری ادامه داد: برخی از شب‌ها نزدیک به 300 نفر در این مرکز نگهداری می‌‎شوند که متاسفانه آسیب‌های فراوانی نیز دارند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به اعتبار در نظر گرفته شده برای توسعه مرکز نگهداری متکدیان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری 3 میلیارد تومان برای احداث و تجهیز مرکز نگهداری متکدیان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: امسال ساخت سوله و کارگاه در دستور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد قرار گرفته است که امیدواریم در سال جاری اجرایی و عملیاتی شود.
ارتقاء فرهنگ شهروندی وظیفه اصلی معاونت فرهنگی شهرداری
سید جلال فیاضی عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه  مهمترین ماموریت معاونت فرهنگی و اجتماعی ارتقاء فرهنگ شهروندی است، افزود: در حوزه فرهنگی دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند اما شهرداری مشهد مهمترین وظیفه‌اش، ارتقاء فرهنگ شهروندی می‌باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در همین رابطه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد باید از آموزه‌های دینی و اعتقادی در راستای گسترش سطح فرهنگ شهروندی استفاده نماید.
وی با بیان اینکه شهرداری مشهد باید در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی به مباحثی همچون فرهنگ ترافیک، فرهنگ آپارتمان نشینی و دیگر موضوعات بپردازد خواستار توجه بیش از پیش به گسترش مفهوم شهروندی شد.
فیاضی با تمایز بین مفهوم شهروند و شهروند فرهنگی، اضافه کرد: شهروند فرهنگی به کسی اطلاق می‌شود که فرهنگ شهروندی را رعایت و به آن التزام و پایبندی داشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید تداخل و موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت در بازدیدی که از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری مشهد داشت اذعان کرد که حوزه معاونت فرهنگی حوزه علمیه نیست.
فیاضی همچنین در خصوص فرهنگسراها نیز افزود: به نظر من فرهنگسراها باید در درجه اول کارکردی با مقایس شهری داشته باشند و از هرگونه کارکردی با مقیاس محلی و منطقه‌ای پرهیز نمایند.
وی تاکید کرد: و همچنین باید بتوانیم از تمامی ظرفیت فرهنگسراها به خوبی استفاده و بهره‌برداری نماییم.
لزوم فعالیت زیر ساختی و ساختاری در حوزه کودک و نوجوان
محمد آصفی یزدی، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز در رابطه با فرهنگسرای کودک و آینده، اظهارکرد: بنده از گذشته با فرهنگسرای کودک و آینده مانوس بوده‌ام و از نزدیک با فعالیت‌های این فرهنگسرا آشنایی دارم.
وی تصریح کرد: اگر خواسته باشیم فعالیت زیر بنایی و ساختاری در حوزه فرهنگی انجام بدهیم بایستی در حوزه کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری نماییم.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در همین رابطه بنده پیشنهادی ارائه کردم که بر اساس آن 30درصد فعالیت فرهنگسراها به حوزه کودک و نوجوان اختصاص پیابد.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 6
  • بازدید امروز: 4058
  • بازدیدکننده امروز: 263
  • بازدید دیروز: 5331
  • بازدید کننده دیروز: 305
  • بازدید هفته: 41178
  • بازدید ماه: 162240
  • بازدید سال: 1445834
  • کل بازدیدها: 2685110
  • کل بازدیدکننده‌گان: