استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ستاد اربعین شهرداری مشهد

در یکصد و شانزدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست به صورت مشترک با کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورا، برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه محمد آصفی یزدی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ایام عزادای و سوگواری اهل بیت پیامبر گرامی اسلام را تسلیت عرض کرد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا(علیه السلام)، اظهارکرد: حضرت امام رضا(علیه السلام) می‌فرمایند« بعد از انجام واجبات هیچ کاری مهمتر و بهتر از رفع مشکلات مردم و شاد کردن دل مومنان نیست».

آصفی یزدی، همچنین با تشکر از اقدامات و فعالیت‌های معاونت خدمات شهری، بهداشت، سلامت  و محیط زیست شهری در رفت و روب شهر، تصریح کرد: من به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورا، از تلاش‌های حوزه خدمات شهری از کارگران زحمت‌کش تا مدیران این مجموعه، تشکر می‌کنم البته، هماهنگی حوزه خدمات شهری، با حضور حوزه فرهنگی، به ویژه اقداماتی که احتمالا، تبعات اجتماعی خواهد داشت ضروری و مورد تاکید است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: با وجود ایستگاه‌های صلواتی در ایام دهه اول ماه محرم، رفت و روب خیابان‌ها به خوبی صورت گرفته است.

غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز، طی سخنان کوتاهی، اظهارکرد: رفت و روب خیابان‌ها با تلاش معاونت خدمات شهری به خوبی انجام می‌شود و رضایت نسبی در بین مردم ایجاد شده است.

در ادامه لایحه شهرداری مشهد در خصوص «اصلاح سیاست‌های تشویقی و تنبیهی خدمات پسماند» نخستین موضوعی بود که مورد بحث و بررسی اعضای این جلسه قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، در همین رابطه، اظهارکرد: من در سال گذشته نماینده شورا در سازمان پسماند بوده‌ام و از نزدیک با مسائل و مشکلات این حوزه آشنایی دارم.

غلامحسین صاحبی، افزود: در حوزه پسماند دغدغه‌های فراوانی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود و باید هر چه سریع‌تر موضوع تفکیک زباله از مبداء به صورت جدی توسط مدیریت شهری عملیاتی گردد.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی مهمی که شهرداری مشهد به دنبال تحقق آن است بحث تشویق شهروندان در تفکیک زباله از مبداء می‌باشد که در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

خلیل الله کاظمی افزود: در همین راستا با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است تمامی مراکز تولید زباله را شناسایی و بعد از برگزاری جلساتی به این مراکز جهت جمع‌آوری زباله قرارداد بسته‌ایم.

وی مراکز اقامتی، اماکن تجاری و مجتمع‌های بزرگ را از مراکز تولید زباله برشمرد و اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون با بیش از 4هزار مرکز تولید زباله قرارداد بسته شده است و که نزدیک 600 میلیون تومان درآمد از این طریق عاید شهرداری مشهد شده است.

 معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در رابطه با لایحه «اصلاح سیاست‌های تشویقی و تنبیهی خدمات پسماند» نیز گفت: مدیریت شهری با ارائه این لایحه به دنبال مشارکت شهروندان در موضوع بسیار مهم تفکیک زباله از مبداء است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی اخلاقی امیری، نیز با انتقاد از نگاه بخش به مسائل کلان مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در تنظیم لوایحی که به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه می‌دهد باید نگاه جامعی داشته باشد و از نگاه بخشی باید پرهیز شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بسیار مهم خواندن موضوع تفکیک زباله بر ضرورت توجه به جامع نگری در این رابطه تاکید کرد.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از مسائلی که در تدوین این لایحه مد نظر قرار نگرفته است، عدم توجه به تشویق‌های راحت و امکان پذیر می‌باشد بدین معنا که دستیابی به سیاست‌های تشویقی باید برای عموم مردم راحت و امکان پذیر باسد.

حجت الاسلام اخلاقی امیری، ادامه داد: به نظر من این سیاست‌های تشویقی درنظر گرفته شده خیلی تخصصی و به راحتی قابل دسترسی برای عموم مردم نخواهد بود و لذا پیشنهاد می‌کنم این لایحه باید به صورت جدی‌تر بررسی و  اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.

برزو دبیریان، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد  نیز بر داشتن نگاه فرا بخشی در تدوین لوایح تاکید کرد.

حسن پژمان، عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز در رابطه با یکی از بندهای این لایحه خاطرنشان کرد: تحویل زباله‌های خشک آن هم 25 نوبت در ماه تقریبا غیر ممکن خواهد بود و شهرداری مشهد باید در این خصوص تجدید نظر نماید.

فاطمه غیور رزمگاه، نیز یکی از عوامل مهم در تخریب محیط زیست را تولید زبال و پسمان کارخانه‌ها دانست و بر  ساماندهی هر چه سریع‌تر این موضوع تاکید کرد.

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی یکی از موضوعات اساسی در موضوع تکفیک زباله از مبداء می‌باشد که باید مورد توجه جدی تمامی مدیران قرار بگیرد.

محمد کمال سرویها نیز، به تجارب کشورهای دیگر در استفاده از مناسب از پسماند‌ اشاره و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز زباله به عنوان طلای کثیف شناخته می‌شود و محلی برای درآمدزایی مدیرت شهری به شمار می‌آید بر همین اساس باید از تجارب موفق کشورها در این خصوص استفاده کنیم.

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید در لایحه “اصلاح سیاست‌های تشویقی و تنبیهی خدمات پسماند، مورد توجه و بازبینی مجدد قرار بگیرد توجه جدی به پیوست فرهنگی و اجتماعی این لایحه است.

انسیه غفوری شعرباف، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز بر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی و اجتماعی این لایحه تاکید کرد.

محمد آصفی یزدی، نیز اظهارکرد: مهندسی ارزش، درآمدهای پایدار و پیوست فرهنگی و اجتماعی سه موضوع مهم و محوری است که باید در این لایحه مورد توجه جدی و بازبینی قرار بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: شهروندان تمایل دارند خیلی سریع زباله‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شود و باید مدیرت شهری برای جمع‌آوری سریع زباله تمهیداتی بیاندیشد.

وی همچنین بهترین تشویق برای شهروندان را جمع آوری سریع پسماندها و افزایش ایستگاه ها دانست .

حجت الاسلام و المسلمین  علی اصغر لطفی، دیگر عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز بر بررسی مجدد و اصلاح لایحه «اصلاح سیاست‌های تشویقی و تنبیهی خدمات پسماند»  تاکید کرد.

در نهایت اعضای کمیسیون‌های خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست و همچنین فرهنگی، اجتماعی و زیارت مقرر کردند لایحه  «اصلاح سیاست‌های تشویقی و تنبیهی خدمات پسماند»  در معاونت‌های خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و اداری ومالی شهرداری مشهد به صورت مجدد بررسی و پس از طرح در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت برای جمع‌بندی نهایی در جلسه‌ای مشترک مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار بگیرد.

گزارش معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد پیرامون اقدامات حوزه خدمات شهری در ستاد اربعین دومین دستور کار این جلسه بود که خلیل الله کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، به ارائه این گزارش پرداخت.

پس از ارائه این گزارش اعضای شرکت کننده در این جلسه مشترک بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ستاد اربعین شهرداری مشهد تاکید کردند.

آخرین موضوعی که در یکصد و شانزدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست به صورت مشترک با کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت برگزار شد، بررسی موضوع بیلبوردها، تابلو‌های تبلیغاتی و تبلیغات شهری بود که اعضای این کمیسیون مشترک به بحث و بررسی در این خصوص پرداختند.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 1821
  • بازدیدکننده امروز: 165
  • بازدید دیروز: 5477
  • بازدید کننده دیروز: 472
  • بازدید هفته: 39622
  • بازدید ماه: 160056
  • بازدید سال: 1440426
  • کل بازدیدها: 2667055
  • کل بازدیدکننده‌گان: