انتقاد به کیفیت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

انتقاد به کیفیت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

یکی از بحث های مهم جلسه‌ی  کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهرمشهد مربوط به بررسی لایحه شهرداری در خصوص کمک 100 میلیون تومانی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، بود.

در این رابطه با توجه به اینکه شهرداری بر اساس تفاهم نامه‌ای در گذشته موظف به پرداخت این میزان هزینه و مشارکت دربرپایی نمایشگاه قرآن و عترت بوده است اعضای کمیسیون موافقت کردند تا این هزینه پرداخت و برای سال ها بعد با توجه به کیفیت برگزاری نمایشگاه  کمک انجام شود.

در همین رابطه، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، با انتقاد به وضعیت برپایی کیفیت نمایشگاه قرآن و عترت، بر تغییر نگرش در مدیریت برگزاری این نمایشگاه تاکید کرد .

سید جلال فیاضی،  نیز در این باره با اشاره به اینکه متاسفانه امروز به دلیل بی توجهی به به سلایق جوانان و تنوع رسانه ها و کلیشه‌ای بودن فعالیت های فرهنگی تاثیر این فعالیت‌ها در جوانان کم شده است و فرزندان ما از این منابع و ریشه‌های ارزشی دور مانده اند، تصریح کرد: باید به نمایشگاه «قرآن و عترت» در راستای کیفی سازی محتوا، کمک کنیم .

محمد آصفی، از دیگر اعضای کمیسیون هم با اشاره به سابقه  فعالیت‌های قرآنی خود، گفت: در بر پایی این نمایشگاه متاسفانه از نظر کارشناسی نحبگان و اعضای شورای شهر استفاده نشده است .

وی با بیان اینکه نمایشگاه «قرآن و عترت» می تواند، تا شبکه مسائل را تحت الشعاع قراردهد، بیان کرد: باید با رویکرد کارشناسی به بر گزاری اینگونه نمایشگاه ها نگاه کرد .

وی همچنین به ارائه دیدگاه‌های خود درخصوص بر پایی نمایشگاه به مسئولان بر گزاری نمایشگاه اشاره کرد و از بی‌توجهی مسئولان ارشاد نسبت به دیدگاه های خود گلایه کرد.

برنامه های وِیژه ماه مبارک رمضان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری

در ادامه دیگر بخش کمیسیون مربوط به ارائه گزارش، مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از فعالیت‌های فرهنگی این معاونت در ماه مبارک رمضان بود.

مهدی بارانی با اشاره به برپایی برنامه نسیم وحی در بوستان های سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این برنامه هر شب یک جزءاز قرآن تلاوت می شود و در کنار آن یکسری از مسابقات قرآنی و تجلیل از خانواده شهدا،  انجام می شود.

وی در ادامه به افتتاح سالن ورزشی «شهید نامی» با مساحت 20هزار و 200 متر مربع، اشاره کرد و گفت: بر پایی 20 ایستگاه فرهنگی کودک و نوجوان با 35 هزار مخاطب و اجرای پاتوق‌های سرود و تئاتر خیابانی از بخش‌های دیگر این برنامه های  فرهنگی است.

مهدی بارانی، همچنین به برگزاری برنامه های فرهنگی جبهه همین نزدیکی برای دانش آموزان، اشاره کرد و بیان داشت: شرکت 200 هزارنفر از دانش آموزان در این طرح و همچنین برگزاری  افطاری روز اولی ها، دخترانی که سال اول به تکلیف رسیدن آنها بود از بخش های دیگر این برنامه های فرهنگی است.

مدیردفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی و زیارت شهرداری مشهد ، همچنین در ادامه به برگزاری دو نمایش آئینی «علی(ع) از نگاه عمار»، در فرهنگسرای غدیر و نمایش آئینی، «صابرین»در فرهنگسرای زیارت اشاره کرد .

در همین رابطه، محمد آصفی، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، نسبت به عدم وجود پیوست رسانه‌ای در خصوص برنامه های فرهنگی و اجتماعی حوزه شهرداری گلایه کرد و خواستار تعامل و هماهنگی این معاونت با صدا و سیمای خراسان رضوی در جهت انعکاس برنامه های فرهنگی صورت گرفته در شهرداری شد .

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی ، نیز در ادامه به برپایی نشست خبری مدیر عامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهداری برای ارائه گزارش از کارهای حوزه فرهنگی ، تاکید کرد.

کمک شهرداری به ایجاد مهدیه مهر آباد

دیگر موضوع مورد بحث در این جلسه از کمیسیون مربوط به بررسی در خواست یک تشکل فرهنگی و مذهبی پیرامون ایجاد مهدیه در منطقه مهر آباد مشهد بود.

بر همین اساس با توجه به نیاز اهالی این منطقه به ایجاد مهدیه اعضای کمیسیون با اختصاص یک هزار 414 متر مربع زمین برای این موضوع  توسط شهرداری موافقت کردند و مقرر کردند تا این زمین تا مادامی که مهدیه در آن دایر است در اختیار مهدیه مهر آباد قرار گیرد.

گفتنی است، بررسی چند در خواست دیگر از دستور کارهای مورد بررسی کمیسیون روزگذشته بود

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 8
  • بازدید امروز: 3463
  • بازدیدکننده امروز: 292
  • بازدید دیروز: 5461
  • بازدید کننده دیروز: 321
  • بازدید هفته: 40913
  • بازدید ماه: 161771
  • بازدید سال: 1446481
  • کل بازدیدها: 2689976
  • کل بازدیدکننده‌گان: