بررسی آخرین اقدامات احداث باغ موزه دفاع مقدس

بررسی آخرین اقدامات احداث باغ موزه دفاع مقدس

IMG18534287

یکصد و شصت و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و نمایندگانی از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

لایحه شهرداری مشهد پیرامون نامگذاری بلواری به نام بولوار شهدای ارتش نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در همین رابطه امیر سرتیپ دوم آذریان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سر سعادت حضرت امام رضا علیه الاسلام، اظهارکرد: شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و اهدای جان خود امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.
نماینده قرارگاه مرکزی شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این لایحه به درخواست خانواده معظم شهدای لشکر پیروز 77ثامن الائمه(علیه السلام) به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: لشکر پیروز 77ثامن الائمه(علیه السلام) تا کنون بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است از همین‌رو خواستار نامگذاری بولواری به نام شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران اسلامی می‌باشد.
مجید پیراسته مشاور شهردار مشهد نیز از تعامل بسیار خوب با لشکر 77 پیروز ثامن الائمه علیه السلام در خصوص انتقال پادگان اترش به خارج ازشهر خبر داد.
محمد آصفی یزدی نیز با بیان اینکه لشکر 77 پیروز ثامن الائمه علیه السلام، یکی از افتخارات شهر مشهد است خواستار توجه بیش از پیش به این موضوع مهم شد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افتخارات و درخشش‌های لشکر 77 پیروز ثامن الائمه علیه السلام به جزئی از هویت شهر مشهد مبدل شده است و بایستی برای نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی زنده باشد.
وی همچنین پیشنهاد داد تا معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با همراهی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه علیه السلام اقدام به راه‌اندازی مرکز فرهنگی شهدای ارتش نماید.
حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز خواستار تعامل بیش از پیش در خصوص تسریع در جا به جایی هر چه سریع‌تر لشکر 77 پیروز ثامن الائمه علیه السلام شد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با این لایحه موافقت کردند.
نامه شهردار مشهد پیرامون ارائه نقشه‌های باغ موزه دفاع مقدس دومین دستور کار این جلسه کمیسیون بود که مورد بحث و بررسی و تبادل نظر اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.
در همین رابطه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهارکرد: پس از ارائه نقش‌های اجرایی، مواردی مورد ایراد قرار گرفت که پس از آن بیش از نود درصد این ایرادات اصلاح شد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار نجاتی خاطرنشان کرد: نقشه‌های اجرایی باغ موزه نیز پس از انجام اصلاحات به تائید شهرداری رسیده است و باید به این نکته تاکید کرد که ما به دنبال انجام فعالیت بدون عیب و نقص می‌باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز خواستار آغاز و تکمیل عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس شد.
برزو دبیریان عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: باید در خصوص افزایش سطح اشغال حتما این موضوع باید به تائید کمیسیون ماده پنج برسد.
در نهایت کلیات این موضوع به تائید اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شوترای اسلامی شهر مشهد رسید و مقرر شد شهرداری مشهد نسبت به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه به باغ موزه دفاع مقدس هر چه سریع‌تر اظهار نظر کند.
سومین دستور کار یکصد و شصت و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز به بررسی طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با نانمگذاری بوستان نیلوفر آبی به نام شهدای گمنام اختصاص داشت که اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ضمن موافقت با کلیات این طرح مقرر کردند تا این موضع در لایحه جامع نامگذاری معابر و خیابان شهر مشهد دیده شود.
آخرین دستور کار این جلسه کمیسیون نیز به بررسی نامه انجمن هنرهای تجسمی در ارتباط با بازار هنر فیروزه‌ای اختصاص داشت که که پس از ارائه توضیحات نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی مقرر شد از هنرمندان بازار هنر فیروزه‌ای تقدیر و تشکر صورت گرفته و در معاونت فرهنگی نیز طی جلساتی مشترک از نظرات هنرمندان نیز استفاده شود.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 1620
  • بازدیدکننده امروز: 184
  • بازدید دیروز: 5322
  • بازدید کننده دیروز: 474
  • بازدید هفته: 39015
  • بازدید ماه: 159465
  • بازدید سال: 1439023
  • کل بازدیدها: 2661377
  • کل بازدیدکننده‌گان: