طرح« نسیم بندگی» برای احیای امربه معروف / حضور کارکنان در ویلاهای شمال کشور

طرح« نسیم بندگی» برای احیای امربه معروف / حضور کارکنان در ویلاهای شمال کشور

حجت الاسلام علی اصغر لطفی رئیس کمیسیون امر به معروف در این جلسه اظهارکرد: گروههای امربه معروف در منطقه ثامن فعال شده اند و اقدامات لازم برای امربه معروف و نهی از منکر آغاز شده است و از مسئولان می خواهیم حمایت های لازم را در این رابطه داشته باشند. و از همه شهروندان مومن برای ثبت نام در اجرای این فریضه دعوت کردند که این عزیزان می توانند به پایگاه اینترنتی (moflehoon-khr.ir)یا به آدرس بواوار امت نبش امت 5 مجمع رهروان امربه معروف ونهی ازمنکر مراجعه نمایند.

محمدکمال سرویها عضو کمیسیون نیز گفت: پیشنهاد می کنیم جلسه ای به منظور آشنایی مدیران با این اقدام در محدوده اجرای طرح برگزار شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از طرح های ستاد امربه معروف پرداخت و افزود:اولین مرتبه امربه معروف این است که از نزدیکان خودمان شروع کنیم و در این راستا طرح« نسیم بندگی» در حال طراحی است.
عبدالله ارجاعی،گفت: این طرح ناظر به آمربه معروف است که زمینه انجام این فریضه الهی برای آن ممکن نیست و به همین دلیل سامانه ای درست شده تا اگر فردی منکری را مشاهده کرد، مورد را با شماره طرف به این سامانه ارسال کرده و ادامه کار توسط کارشناسان انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: بعد از مشاهده و گزارش منکر، از طریق سامانه و یا تماس تلفنی به فرد تذکر داده می شود بدون اینکه از فردی نام برده شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه سپس به فرد گزارش دهنده برای اطلاع از رفع یا عدم رفع منکر پیامک می دهد و در صورت عدم تاثیر پیام تذکر مجددا برای فرد ارسال می شود و این چرخه تا رفع منکر ادامه می یابد.
وی بیان کرد: محتوای پیام ها توسط چند روحانی آشنا به مباحث امربه معروف و نهی از منکر با استفاده از قرآن و منابع روایی تهیه خواهد شد.
لطفی در ادامه گفت: این طرح باید به چند نفر از فقها نیز ارائه شود و نظرآنها نیز اخذ گردد.
سرویها نیز بیان کرد: این اقدام بسیار ارزشمند است و با این سامانه می توان بدون دغدغه نزدیک ترین افراد را نیز امربه معروف کرد و البته عده ای می خواهند این طرح اجرا نشود و باید مراقبت کرد تا گزارش ها غیرواقع نباشد.
وی افزود: راه اندازی این سامانه یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی در شهر خواهد بود که باید به بهترین نحو انجام شود.
فاطمه غیور عضو کمیسیون در ادامه تصریح کرد:به محتوای تولید شده باید توجه کرد تا پیام ها تاثیرگذار باشد تا بتوانیم به اهداف خود در این بخش دست یابیم.
محمد آصفی عضو دیگر کمیسیون نیز گفت: اجرای این طرح نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید ابتدا در یک مجموعه که می تواند شهرداری باشد این طرح را اجرا کرده و به تدریج توسعه دهیم.
محمدحسین جهانبخش نیز در ادامه گفت: باید ابزار محکم قانونی برای برخورد با افرادی که هنجار شکن هستند ایجاد شود و نباید حرکت ها مقطعی باشد تا بتوانیم تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم.
وی افزود: تقویت باورهای دینی خصوصا در متدینین و دفاع از آمران معروف و ایجاد پشتوانه برای آنها و استفاده از مدیران معتقد از جمله اقداماتی است که باید پیگیری شود.
ارجاعی در ادامه گفت: برای اجرای این طرح دو تایید فقهی و قانونی نیازداریم که در حال پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم هستیم تا این ملزومات اخذ نشود این طرح را اجرایی نخواهیم کرد.
در پایان مقرر شد طرح مکتوب نسیم بندگی طی 15 روز آینده به کمیسیون ارائه شده و در خصوص آن تصمیم گیری شود.
بررسی واگذاری ویلاهای شمال
در ادامه جلسه کمیسیون،مجتبی رجایی خراسانی، مدیریت منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه، معاونت مالی اداری شهرداری مشهد، به ارائه گزارشی از واگذاری ویلاهای شمال به کارکنان شهرداری پرداخت و گفت: دو ویلای بابلسر و عباس آباد به کارکنان ستادی خدمت می دهند و سازمان ها نیز متناسب با توان مالی خود اماکنی را اجاره و در اختیار کارکنان خود قرار می دهند.
رضائیان دبیرکمیسیون در ادامه گفت: وجود گیرنده های ماهواره، نبود مسجد یا نمازخانه و تبعیض در انتخاب ویلا در مناطقی که از نظر عفاف و حجاب مناسب نیست همچنین استفاده از تسهیلات برای کارکنان و اعمال نظر مدیر عامل سازمانها و استفاده افراد غیر عضو صندوق رفاهی سازمانها از تسهیلات رفاهی از جمله مشکلاتی است که در ویلاهای اجاره شده توسط شهرداری دیده می شود.
سرویها در ادامه گفت: در بازه زمانی کوتاه مدت می توان اقداماتی از جمله رعایت ضوابط انجام شود و در خصوص اعزام کارکنان نیز باید آیین نامه ای تدوین و بر اساس عدالت رفتار شود وبرای بلند مدت هم لایحه ای بیاورید تا این موضوعات به صورت جامع و کامل برطرف شود.
جهانبخش نیز گفت: باید آیین نامه ای وجود داشته باشد که همه کارکنان بتوانند از این مجموعه ها استفاده کنند و همین عامل باعث رضایت کارکنان خواهد شد.
آصفی بیان کرد: باید از تجربیات خوب در این حوزه استفاده شود و باید به پرسنل بازنشسته نیز توجه کرد.
غیور نیز گفت : توجه به کارکنان برای ایجاد انگیزه ضروری است و باید امکان بهره مندی از امکانات برای تمامی کارکنان فراهم شود.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 9
  • بازدید امروز: 2071
  • بازدیدکننده امروز: 198
  • بازدید دیروز: 5477
  • بازدید کننده دیروز: 472
  • بازدید هفته: 39872
  • بازدید ماه: 160306
  • بازدید سال: 1440676
  • کل بازدیدها: 2667305
  • کل بازدیدکننده‌گان: