جنجال بعضی از اعضای شورای شهر مشهد در مورد قطار شهری را محکوم میکنم/ابتدای شورای چهارم قطار شهری مشهد به گل نشسته بود

جنجال بعضی از اعضای شورای شهر مشهد در مورد قطار شهری را محکوم میکنم/ابتدای شورای چهارم قطار شهری مشهد به گل نشسته بود

در حالی که چند هفته از افتتاح فاز ۲ قطار شهری مشهد می گذرد و به گواه تمام مسئولان شهری و کشوری،این طرح از اقدامات جهادی و موثر در زمینه ی خدمات شهری می باشد و در مراسم افتتاحیه آن،مسئولان بلند پایه نظام شرکت داشتند،در اقدامی عجیب رسانه های اصلاح طلب ورسانه های منسوب به شهردار سابق مشهد با بهانه ی سیاسی بودن شورای شهر مشهد،هنوز سعی در تخریب و انتقاد از این طرح عظیم ملی را دارند.
موج تخریب ها پس از آنکه یکی از اعضای شورای شهر مشهد در جلسه صحن علنی ۳ اسفند،طبق روال معمول از اقدامات شهرداری و مسئولین مربوطه تشکر و قدردانی می کند آغاز شد و رسانه های برآشفته از اقدام موثر و جهادی طرح قطار شهری،بلافاصله سعی در تخریب شهردار،شهرداری و شورای شهر مشهد به بهانه ی تشکر یا تبلیغات شهرداری کردند.لازم به ذکر است که خط ۲ قطار شهری مشهد قرار بود در زمان شهردار سابق در طول سه سال ساخته شود اما شهردار سابق پس از گذشت ۵ سال از آغاز پروژه در زمان مدیریتش و صرف ۵۵ درصد از هزینه کل طرح تنها با پیشرفت ۱۷ درصدی قطار شهری را تحویل شهردار فعلی داد.

در چند روز گذشته نیز برخی از اعضای شورای شهر مشهد مقدس با تکرار بعضی از این ادعاها و همچنین مطرح کردن هزینه های بی رویه در تبلیغات شهرداری از طرحی ناقص،به این موج دامن زدند.

به همین مناسبت گفتگویی انجام دادیم با محمد آصفی یزدی عضو کمیسیون فرهنگی و ناظر شورای اسلامی شهر که در ادامه مشاهده می کنید.

آصفی یزدی در مورد اصل حواشی پیش آمده پس از افتتاح قطار شهری گفت:کار باید برای رضای خدا باشد باید حاشیه ها را کنار بگذاریم . این بحث هایی که آقایان مطرح میکنند دردی از مردم را دوا نمی کند ، بحث در هر موضوعی باید کارشناسی باشد.
مسائل مهمی از معضلات فرهنگی روی زمین مانده اما آقایان به فکر حواشی هستند درد ما این هاست ، بی برنامگی فرهنگی در پارک و بوستان ها موج می زند ، اما کسی به فکر اینها نیست ، اینها نمونه ی بارز بی تقوایی است.
این صحبت ها و حواشی مارا از اهداف اصلی مان دور می کند ، بنده به عنوان ناظر شورای چهارم باید طوری نظارت کنم تا هم حقوق مردم رعایت شود هم منافع شهری حفظ شود هم آبروی کسی پایمال نشود ، بنابر همین موضوع هر مسئله ای باید از مجاری قانونی و کارشناسی بررسی شود و به سرانجام برسد.
ناظر شورای اسلامی شهر مشهد افزود:گاهی اوقات مسائل شخصی و بی تقوایی و هوای نفس در روند اظهارات آقایان جلوه گر و نمایان می شود .
مبنای کار ما باید این سخن رهبری باشد که حضرت آقا در توصیف شخص انقلابی می فرمایند : انقلابی گری بر خلاف نظر و … بعضی ها تند روی نیست بلکه انقلابی گری یعنی عادلانه ، خردمندانه ، دقیق ، دلسوزانه ، منصفانه ، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن – اینها شاخص و مبنا برای ماست .
عضو کمیسیون فرهنگی شورا در مورد نامه نگاری ۸ تن از اعضای شورا جهت شفاف سازی تبلیغات شهرداری در رسانه ملی گفت: بنده اطلاع دقیق دارم که تک تک این عزیزان (بعضی از اعضا شورا) به چه رویکردی نامه های به این شکل را امضا می کنند ، برای مثال در یک جا جناب شهردار پاسخی به من داده که مطابق میل من نبوده ، بعد از آن در هر موضوعی این آقایان با شهردار مخالفت می کنند ، این نوع برخورد عادلانه و منصفانه نیست .
کلیت شورای چهارم تا این زمان به این صورت بوده که با نگاهی منصفانه برخورد می شده است و از این به بعد هم باید به همین صورت باشد.
وی افزود: خطوط قطار شهری از طراحی تا دیگر اقدامات ، در گذشته هم وجود داشته و ما منکر زحمات شهردار ومدیران و شورای شهر سابق نیستیم هر کدام قدمی برداشته اند اما زمانی که ما شهرداری و شورای شهر چهارم را تحویل گرفتیم قرار بود طبق برنامه ریزی های انجام شده خط دوم قطار شهری در ایام دهه ی فجر سال ۱۳۹۲ افتتاح شوذ در شهریور ۹۲ که ما شورای چهارم را تحویل گرفتیم عملا عملیات اجرایی تعطیل شده بود و بقول آقایان به گل نشسته بود.
آصفی ادامه داد: حدود ۳ماه وقت گذاشتیم و کارگروه ویژه تشکیل دادیم شخص آقای مرتضوی زحمات بسیاری را کشیدند و در کنار این ها عزیزان در استانداری و وزارت کشور هم زحماتی را کشیدند هرچند معتقدم می توانستند کمک های بیشتری بکنند ، مدیریت جهادی در طی این ۳سال اتفاق افتاد و این حرکت می تواند الگوی مناسب باشد برای انجام عملیات های اجرایی و جهادی.
برداشت بنده ازین صحبت ها و جنجال ها و حواشی که آقایان مطرح می کنند این است که اینها در مسیر انتخابات و جمع آوری رأی است.
الحمدلله مردم هم نشان داده اند که تحت تأثیر این فضاها قرار نمیگیرند .
وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده این صحبت ها و رویکردها و اینگونه جنجال های رسانه ای را به شدت محکوم می کنم ، در جامعه ی انقلابی و حکومت اسلامی این حرکات هیچ جایگاهی ندارد و روز قیامت عذاب سختی در انتظار کسانی است که با این اهداف قصد بهم زدن این فضا را دارند.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 3313
  • بازدیدکننده امروز: 265
  • بازدید دیروز: 5341
  • بازدید کننده دیروز: 503
  • بازدید هفته: 40793
  • بازدید ماه: 161939
  • بازدید سال: 1454493
  • کل بازدیدها: 2552812
  • کل بازدیدکننده‌گان: