حمایت از تشکل های فعال در حوزه امربه معروف

حمایت از تشکل های فعال در حوزه امربه معروف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد،در جلسه این هفته کمیسیون ویژه نظارت امربه معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد که در محل مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی برگزار شد،حجت الاسلام علی اصغر لطفی اظهار کرد: 20 نقطه آسیب پذیر و بحرانی در مشهد شناسایی شده که برای ورود به این مناطق نیاز به نیروی انسانی داریم و در حال حاضر تنها روزانه در اطراف حرم مطهر 800 تذکر لسانی در حوزه بدحجابی داده می شود.

وی افزود: برای انجام وظایف با بسیج جلسه گذاشتیم و تقسیم وظایفی انجام شده تا فعالیت ها تداخلی نداشته باشد.
لطفی خاطرنشان کرد:برای فعالیت های مجمع نیازمند پشتیبانی های مالی و حمایت های لازم هستیم تا بتوانیم به انجام وظایف خود بپردازیم.
محمد آصفی عضو کمیسیون در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر ظرفیتی برای پشتیبانی از خیران است و با توجه به اینکه مردم در حوزه امربه معروف و نهی ازمنکر دغدغه دارند، باید پشتیبانی های لازم شورا از تشکل های حوزه امر به معروف از جمله مجمع رهروان امربه معروف استان انجام شود .
وی گفت: باید در دیدارهای مردمی راه اندازی این مجمع اطلاع رسانی شود تا مردم نیز پای کار بیایند.
محمدحسین جهانبخش عضو دیگر کمیسیون نیز گفت:اگر کاری به صورت اصولی و ریشه ای شروع نشود نتیجه ای نخواهد داشت و باید در مرحله اول پشتیبانی مالی و معنوی انجام شده و سپس در سطح شهر با اولویت اطراف حرم مطهر رضوی اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: برای انجام فعالیت ها، امکاناتی لازم است که می توانیم از ظرفیت شهرداری در این خصوص استفاده کنیم.
وی بیان کرد:رسانه ها از جمله صداوسیما نیز باید پای کار بیایند تا اقدامات این حوزه به اطلاع مردم برسد و زائران و مجاوران بدانند در محدوده اطراف حرم مطهر باید ملزوماتی از جمله حجاب را رعایت کنند.
محمدکمال سرویها، عضو دیگر کمیسیون نیز در ادامه گفت: شروع به کار این مجمع اقدام ارزشمندی است و باید با یک برنامه ریزی صحیح از امکانات بهترین استفاده را ببریم.
وی گفت: باید در حوزه امربه معروف اولویت ها را مشخص کرده و با توجه به امکانات اقدام عملیاتی را آغاز کنیم.
فاطمه غیور،دیگر عضو کمیسیون امربه معروف و نهی از منکر شورا نیز تصریح کرد:باید علت ایجاد منکر در جامعه شناسایی شده و در مرحله نخست به سراغ سرچشمه منکر برویم و با آن برخورد کنیم .
وی بیان کرد: یکی از نقاطی که دارای حساسیت بالایی است آموزش و پرورش است و اگر آموزش های لازم از سنین ابتدایی به دانش آموزان داده شود بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد.
عبدالله ارجاعی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز بیان کرد: ما موفقیت هر تشکلی را باید در راستای اهداف آن بسنجیم و نباید همه چیز را از یک تشکل از جمله رهروان بخواهیم.
وی گفت: سیاست ما در ستاد امربه معروف استفاده از ظرفیت های تخصصی در مجموعه های مختلف است و از برخی مجموعه ها تذکر لسانی می خواهیم و از برخی مجموعه ها اقدام عملیاتی و برخورد لازم.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: به دنبال ایجاد خانه تشکل های فعال در حوزه امر به معروف در ستاد امربه معروف هستیم.
مسئول بخش خواهران مجمع در این رابطه گفت: بعد از تکمیل فرم ثبت نام، از بین متقاضیان 200 نفر جذب شده و پس از ارائه آموزش های لازم در نهایت 130 نفر از بانوان موفق به کسب مجوزهای لازم شده و در خیابان های نواب صفوی و امام رضا(علیه السلام) مشغول انجام وظایف خود هستند.
وی گفت: در حوزه فضای مجازی اقدامات خوبی در حال انجام است و گروههای تلگرامی برای ارتباط با شهروندان ایجاد شده است.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 9
  • بازدید امروز: 2037
  • بازدیدکننده امروز: 171
  • بازدید دیروز: 5341
  • بازدید کننده دیروز: 503
  • بازدید هفته: 39517
  • بازدید ماه: 160663
  • بازدید سال: 1453217
  • کل بازدیدها: 2551536
  • کل بازدیدکننده‌گان: