ضروت تعامل بیشتر حوزه علمیه خراسان و مدیریت شهری

ضروت تعامل بیشتر حوزه علمیه خراسان و مدیریت شهری

یکصد و پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد حلول ماه شعبان المعظم و اعیاد این ماه را به تمامی مسلمانان جهان تبریک عرض کرد.
بررسی پروژه عاشورایی مجتمع و کانون فرهنگی و هنری مهدیون کرج در عرصه میدان شهدا در دهه آخر ماه صفر نخستین موضوعی بود که مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.
در همین رابطه مدیر اجرایی پروژه عاشورایی به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخت و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهارکرد: نمایشگاه عاشورایی یکی از کارهای عمیقی است که تاثیرات آن را می‌توان به وضوح در محل برگزاری این نمایشگاه مشاهده و احساس کرد.
محمد آصفی یزدی افزود: تمامی مراحل نهضت حضرت امام حسین(علیه السلام) از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و حوادث پس از آن در غالب یک نمایشگاه با استفاده از منابع معتبر تبدیل به سازوکار هنری شده است.
وی خاطرنشان کرد: عرصه میدان شهدا می‌تواند فرصتی بسیار خوبی برای این نماشگاه باشد البته باید سازوکار مشارکت با شهرداری نیز مشخص باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه نهضت حسینی(علیه السلام) مجموعه‌ای از پیام‌های گوناگون است، تصریح کرد: به نظر من این مجموعه می‌توانند در عرصه میدان شهدا به عنوان یک تشکل این نمایشگاه را برپا نمایند.
حجت الاسلام  و المسلمین مجید فاطمی ارفع نیز با تاکید بر اینکه باید هزینه‌های اجرای پروره عاشورایی مشخص باشد، گفت: مشابه این فعالیت‌ها توسط هنرمندان مشهدی نیز وجود دارد که می‌توان از آنان نیز استفاده کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که باید در این نمایشگاه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد بحث دشمن‌شناسی در شرایط فعلی است.
انسیه غفوری شعرباف دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه محتوای نمایشگاه عاشورایی باید به تائید کمیسیون برسد، عنوان کرد: در کار اجرایی این نمایشگاه نیز باید هماهنگی کاملی با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد صورت بگیرد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد مقررکردند تا این موضوع با در نظر گرفتن دغدغه‌های اعضای این کمیسیون مورد بررسی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد قرار گرفته و نظر خود را جهت بررسی نهایی به این کمیسیون ارائه کند.
دومین دستور کار این جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به بررسی مجدد لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با بدهی مجتمع فرهنگی و مذهبی مهدیه مهرآباد اختصاص داشت که پس از ارائه نقطه نظرات، اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد این لایحه به دلیل انجا کارهای تغییر حسینیه به مسجد به مدت یک ماه مسکوک گذاشتند.
نامه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ارتباط با تفاهم‌نامه پیشنهادی همکاری مشترک سومین دستور کار یکصد و پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بود.
در همین رابطه رفائی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخت.
انسیه غفوری شعرباف نیز در همین رابطه با بیان اینکه تعامل و همکاری مشترک با دیگر نهادهای انقلابی و اجرایی مورد تاکید است، اظهارکرد: نکته‌ای که باید در همکاری‌های مشترک مورد توجه جدی قرار بگیرد چارچوب و غالب فعالیت‌های مشترک است.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد افزود: کمیسیون فرهنگی شورا طی دو سال گذشته سیاست‌ها و راهبردهایی را در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی تعریف کرده است که می‌بایست فعالیت‌های مشترک در این غالب‌ها باشد.
محمد آصفی یزدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز بر تعامل هر چه بیشتر در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای کمیسیون فرهنگی تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما باید در غالب یک تفاهم‌نامه‌ای متجلی شود و پس از آن نیز باید یک قرارداد اجرایی با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به امضاء برسد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیات شورای اسلامی شهر مشهد مقرر کردند تا جزئیات تفاهم‌نامه مشترک حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد قرار گرفته و خروجی آن به تصویب اعضای کمیسیون قرار گیرد.
بررسی نامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهرمشهد در ارتباط با الویت‌بندی مسائل شهر مشهد یکی دیگر از دستورات این جلسه بود که مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.
آخرین دستور کار یکصد و پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به بررسی نامه معاون پشتیبانی و منابع انسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اختصاص داشت که مورد بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر شهد قرار گرفت.
در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان دومین حوزه علمیه جهان اسلام است که باید از این ظرفیت عظیم به خوبی بهره‌برداری شود.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی از موضوعاتی که در این نامه مورد اشاره قرار گرفته است نیازی به تصویب کمیسیون ندارد و می‌توان با هماهنگی با معاونت فرهنگی و اجتماعی و بنیاد ملی زائر مرتفع گردد.
انسیه غفوری شعرباف نیز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در شهر مشهد با آن روبرو هستیم موضع تبلیغ است که می‌توان با همکاری حوزه علمیه خراسان آن را بر طرف کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: توجه به شهرسازی و معماری شهر اسلامی از دیگر موضوعاتی است که تعامل هر چه بیشتر با حوزه علمیه خراسان را می‌طلبد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد مقرر کردند تا کارگروهی با حضور نمایندگانی از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان وشهرداری مشهد موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار داده و جمع‌بندی را جهت اعلام نظر نهایی به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 9
  • بازدید امروز: 4032
  • بازدیدکننده امروز: 440
  • بازدید دیروز: 5334
  • بازدید کننده دیروز: 465
  • بازدید هفته: 41191
  • بازدید ماه: 162095
  • بازدید سال: 1456039
  • کل بازدیدها: 2548190
  • کل بازدیدکننده‌گان: