عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد منطبق بر سیاستهای ابلاغی شورای شهر مشهد بوده است

محمد آصفی یزدی به رویکرد فرهنگی و کارشناسی شورای چهارم اشاره و اظهارکرد: رویکرد شورای چهارم و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری طی دو سال اخیر یک رویکرد کارشناسی و عدالت محور بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده است فرآیند کارشناسی در حوزه‌های هنری مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی شورای چهارم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را تنظیم می‌کند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با عملکرد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز خاطرنشان کرد: آقای جلیلی در همین راستا به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دقیقا سیاست‌های فرهنگی شورای چهارم را دنبال می‌کنند و برابر شاخص‌هایی که از سوی شورا ارائه شده است برنامه‌ریزی و اجراء می‌شود.
آصفی یزدی اضافه کرد: معاون فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان این حوزه به صورت هفته‌ای در جلسات کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد حاضر می‌شوند و گزارش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به صورت هفته‌ای به اعضای این کمیسیون ارائه می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: گزارشهایی که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به صورت هفته‌ای ارائه می‌شود توسط اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی شورای چهارم مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
برگزاری سلسله جلسات تخصصی با هنرمندان
ناظر شورای اسلامی شهر مشهد در شورای حجم معاونت فرهنگی و اجتماعی به موضوع المان‌های نوروزی بهار 95 اشاره و خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع المان‌های نوروزی بهار 95 با عنوان و لگوی بهار فیروزه‌ای طی چند ماه گذشته یک سیاست‌گذاری صورت گرفت به این صورت که طی چند ماه گذشته معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری با گروه‌های مختلف هنری سلسله جلسات تخصصی برگزار نمود.
آصفی یزدی ادامه داد: در طی برگزاری این جلساتی که با هنرمندان برگزار شد سیاست‌ها، راهبردها و الویت‌های برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد برای این گروه‌های تبیین و توضیح داده شد و از آن‌ها خواسته شد با توجه به این سیاست‌ها، راهبردها و اولویت‌ها پیشنهادات و طرح‌های خود را ارائه نمایند.
ناظر شورای اسلامی شهر مشهد در سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد اضافه کرد: با توجه به فراگیری و تنوع گروهای مختلف هنری، برگزاری این جلسات مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت و هنرمندان مشهدی از این رویکرد تشکر و قدر دانی نمودند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به روال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: در موضوع المان‌های نوروزی در گذشته صرفا با گروه‌های خاص و فعال در عرصه المان‌سازی ارتباط برقرار می‌شد و اعتبارات تخصصی این حوزه در حد تعدادی محدود از هنرمندان توزیع می شد که در همین رابطه باید تاکید کرد برگزاری این نشست‌های تخصصی با قاطبه هنرمندان در رشته‌های متنوع هنری از قبیل نگارگری، تذهیب، خطاطی، سنگ‌تراشی، مجسمه‌سازی، نقاشی و فعالان حوزه انیمیشن به صورت کارشناسی بوده است.
المان‌ها باید منطبق بر بر شرایط معنوی، دینی و انقلابی مشهد باشد
آصفی یزدی تاکید کرد: فراخوان اولیه بعداز پایان این جلسات به صورت رسمی در سایت مدیریت هنری در اختیار تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان قرار گرفت و بعد از فراخوان تخصصی فراخوان رسانه‌ای نیز در هشت موضوع و شش الویت صورت پذیرفت.
وی افزود: موضوع ها و اولویت‌های اعلامی نشان دهنده این مهم است که هنرمندان در مشهد می‌توانند از توزیع عدالت محور و کارشناسی اعتبارات تخصیصی این حوزه بهره‌مند شوند.
آصفی یزدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود توجه به فرهنگ و جایگاه مشهد مقدس را به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی را خواستار شد و اظهارکرد: با توجه به جایگاه و شرایط مشهد مقدس باید تلاش نماییم که المان‌هایی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام نصب شود که کاملا منطبق بر شرایط معنوی، دینی و انقلابی شهر مشهد باشد.
باید به سمت المان دائمی حرکت کنیم
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه سخنان خود تاکید کرد که طراحی المان‌ها باید با نگاه به مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 باشد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: باید در آینده نزدیک به سمت طراحی و نصب المان‌های دائمی حرکت نماییم تا مردم هم بتوانند یک ارتباط دو سویه‌ با این المان‌ها برقرار کنند و هم این المان‌ها باعث تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی مردم در ارتباطات اجتماعی در شهر مشهد بشود.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 4
  • بازدید امروز: 2044
  • بازدیدکننده امروز: 194
  • بازدید دیروز: 5477
  • بازدید کننده دیروز: 472
  • بازدید هفته: 39845
  • بازدید ماه: 160279
  • بازدید سال: 1440649
  • کل بازدیدها: 2667278
  • کل بازدیدکننده‌گان: