فرهنگ، روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی

یکصد و شصت و پنجمین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون آیین نامه چگونگی استفاده از تسهیلات رفاهی سازمان‌های وابسته شهرداری مشهد نخستین موضوعی بود که مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.
در همین رابطه رجایی مدیر منابع انسانی شهرداری مشهد به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخت و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.
وی اظهارکرد: یکی از دغدغه‌هایی که وجود داشته است موضوع رفع مشکلات در زمینه سرویس‌دهی به خدمات سفر برای همکاران شهرداری مشهد می‌باشد که باید مرتفع گردد.
برزو دبیریان عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز تصریح کرد: شهرداری مشهد باید فرصتی را فراهم آورد تا هر یک از کارکنان مدیریت شهری سالی یک بار به مدت پنج روز با خانواده به سفر برود و خستگی یک سال فعالیت را از تن خارج نماید.
حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری نیز خاطرنشان کرد: توجه به منابع انسانی یکی از دغدغه‌های مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد است و باید تاکید کرد که منابع انسانی پشتوانه محکم اقدامات و فعالیت‌های شهرداری مشهد می‌باشند.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه سخنان خود پیشنهاد داد تا شهرداری مشهد در مدت دو ماه پیشنهادات خود را برای توسعه امکانات رفاهی کارکنان به شورای اسلامی شهر مشهد جهت بررسی و تصویب ارائه نماید.
محمد آصفی یزدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز افزود: توجه به عوامل انگیزشی در کارکنان شهرداری مشهد باید جزء اولویت‌های کاری باشد و در این خصوص می‌توان از تجربیات دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده نمود.
انسیه غفوری شعرباف دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز خواستار توجه به محدودیت‌های اعتباری در سال 95 شد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: تقویت عوامل انگیزشی کارکنان شهرداری مشهد باید در چاچوب بودجه و با نگاه عدالت محور و ضابطه‌مند باشد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اصلاحاتی به طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر پیرامون آیین نامه چگونگی استفاده از تسهیلات رفاهی سازمان‌های وابسته شهرداری مشهد رای موافق دادند.
بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با بسته حمایتی تامین مسکن کارکنان شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته دومین دستور کار این جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بود.
در راطه با لایحه مذکور، رجایی مدیر منابع انسانی شهرداری مشهد به ارائه گزارشی از این لایحه پرداخت و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.
حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تاکید بر اینکه تدوین این لایحه اقدامی خوبی است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در این لایحه مورد توجه قرار گیرد آمار افراد نیازمند مسکن در مجموعه مدیریت شهری است که باید هر چه سریع‌تر تهیه شود و همچنین برآورد ریالی این لایحه نیز باید ارائه گردد.
انسیه غفوری شعرباف دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز تاکید کرد: در ضرورت این موضوع مهم در هیچ یک از همکاران تردیدی وجود ندارد و هر سازمانی باید پاسخگوی نیروهای زیر مجموعه خویش باشد.
وی اظهارکرد: اما باید این نکته مهم نیز مورد توجه قرار گیرد که هر متقاضی برای خانه‌دار شدن باید در ابتدا مبلغی را بپردازد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تاکید بر اینکه تامین مسکن یکی از مطالبات جدی است خواستار توجه بیش از پیش به این موضوع مهم و محوری شد.
محمد کمال سرویها نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ارائه لایحه بسته حمایتی تامین مسکن کارکنان شهرداری مشهد، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته اقدامی خوب و مثبت است که می‌تواند مشکلات مسکن بسیاری از کارکنان را بر طرف نماید. شهرداری مشهد در این رابطه تجربیات خوبی دارند که می‌توانند از آن نیز استفاده نمایند.
سومین دستور کار این جلسه کمیسیون به بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با برنامه عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت که مورد بحث و بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت.
در همین رابطه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد فهم از اقتصاد مقاومتی را دچار مشکل دانست و خواستار اصلاح این درک اشتباه شد.
حجت السلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع تصریح کرد: روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیردو به نظر من این لایحه نیاز به بررسی همه جانبه دارد.
 و کمیت‌گذاری شاخص‌های منتخب سال حجت السلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری نیز پیشنهاد داد تا یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد ایجاد شود و در ذیل این قرارگاه چند اقدام عملیاتی تا پای   ان سال 95 صورت بگیرد.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد مقرر کردند تا در جلسه‌ فوق العاده کمیسیون تلفیق این موضوع مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گیرد.
آخرین دستور کار یکصد و شصت و پنجمین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی پیرامون عملکرد تحقق شاخص‌های94 و کمیت‌گذاری شاخص‌های منتخب سال95 حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص داشت که مورد بحث و تبادل نظر اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

 

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 7
  • بازدید امروز: 2698
  • بازدیدکننده امروز: 303
  • بازدید دیروز: 5372
  • بازدید کننده دیروز: 364
  • بازدید هفته: 40081
  • بازدید ماه: 160915
  • بازدید سال: 1439353
  • کل بازدیدها: 2657133
  • کل بازدیدکننده‌گان: