ملاک گزینش المان های نوروزی نظر مردم است

محمد آصفی در تشریح روند ساخت المان های نوروزی در بهار 95 پرداخت و اظهار کرد:فکر می کنیم با توجه به تجربه دو سال گذشته در عرصه ساخت المان های نوروزی،امسال شرایط ایده آلی داشته باشیم.

وی گفت: بنده به نماینده کمیسیون فرهنگی ،عضو شورای حجم معاونت فرهنگی شهرداری هستم واز سال 92 تاکنون به صورت مستمر در جلسات این شورا حضور داشته و بر روند ساخت المان های دائم و موقت شهر نظارت داشته ام.
آصفی تصریح کرد:طی دو سال گذشته با بیشتر هنرمندان،اساتید دانشگاه در حوزه هنر و مدیران هنری جلسات متعددی برگزار کرده و موضوعات مرتبط با هنر در مشهد را با توجه به سیاست های شورای شهر و اسناد بالادستی از جمله چشم انداز مشهد در سال 1404 در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته و نتیجه آنهارا در تصمیم گیری ها ملاک عمل قرار دادیم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد:برای ساخت المان های نوروزی سال 95 ابتدا در کمیسیون فرهنگی چارچوب کار مشخص وسیاست گذاری های لازم انجام شد و تصمیم گرفتیم پیش از فراخوان عمومی،با فراخوان هنرمندان مشهدی در رشته های مختلف نظرات آنها را نیز اخذ کرده و پس از جمع بندی سیاست های نهایی را تدوین کرده و در اختیار هنرمندان قرار دادیم.
وی خاطرنشان کرد:پس از اعلام فراخوان عمومی بیش از 1600 اثر در بخش های مختلف به شکل ماکت و کارت پستال، به دبیرخانه استقبال از بهار 95 رسید که در جلسه مشترکی با حضور شهردار،معاون فرهنگی شهرداری،رئیس کمیسیون فرهنگی و بنده آثار بازدید گردید و تصمیم گرفتیم این آثار را به منظور انتخاب نهایی در معرض قضاوت شهروندان و فرهیختگان قرار دهیم.
آصفی اظهار کرد:در همین راستا مقرر شد آثار رسیده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفته و از اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان رشته های هنر وهنرمندان نیز دعوت شود تا از این نمایشگاه بازدید و با رای خود به آثار رسیده، مدیریت شهری را در انتخاب آثار کمک نمایند.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:ساخت المان های نوروزی طی سال های گذشته گام جدیدی در تاریخ  وهویت مشهد بود که برای حفظ آن تصمیم گرفته شد موزه دائمی«المان های نوروزی» در مشهد ایجاد شود تا نسل های بعدی نیز بتوانند از این موضوع آگاهی یابند.
وی خاطرنشان کرد:جانمایی المان های نوروزی یکی از نقدهای جدی در سال های گذشته بود که امسال تلاش شده تا جانمایی المان ها بر اساس موقعیت مکانی وبافت فرهنگی و اجتماعی در هر محله و منطقه باشد وبه عبارت دیگر محل استقرار هر المان باید دارای پیوست های لازم از جمله فرهنگی و ترافیکی باشد.
آصفی در ادامه با اشاره به حمایت شورا و شهرداری از هنرمندان افزود:نگاه ما صدقه دادن به هنرمندان نیست و ما می خواهیم با این اقدام هنرمندان را امیدوار کرده تا بتوانند آثار هنری زیبایی را خلق کرده در معرض دید عموم قرار دهند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد:این شهر متعلق به همه است و مخالفیم هزینه هایی که شهرداری در بخش هنری شهر می پردازد، تنها به افراد خاص و محدود داده شود به همین دلیل امسال از همه هنرمندانی که اثری را به دبیرخانه استقبال از بهار فرستاده اند قدردانی خواهد شد.
وی گفت:شورای شهر از حضور همه هنرمندان در ساخت المان های دائم و موقت در مشهد استقبال می کند و آماده ایم تا در این راستا جلسات مستمر و مداومی را با حضور هنرمندان در کمیسیون فرهنگی شورا برگزار نماییم.
آصفی در خصوص برخی انتقاد ها از تاخیر در اعلام فراخوان المان نوروزی 95 نیزگفت:امسال فرآیند جدیدی را در عرصه فراخوان انجام دادیم که باعث شد تا همه هنرمندان فرصت حضور در طراحی و ساخت المان های نوروزی را داشته باشند که این اقدام مورد تایید هنرمندانی که در سال های گذشته نیز در امر المان سازی مشغول بودند قرار گرفت.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 4
  • بازدید امروز: 1466
  • بازدیدکننده امروز: 141
  • بازدید دیروز: 5461
  • بازدید کننده دیروز: 321
  • بازدید هفته: 38916
  • بازدید ماه: 159774
  • بازدید سال: 1444484
  • کل بازدیدها: 2687979
  • کل بازدیدکننده‌گان: