نمی گذاریم مشهد به سیاحتگاه تبدیل شود

نمی گذاریم مشهد به سیاحتگاه تبدیل شود

اعضای کمیته شماره چهار شورای اسلامی شهر مشهد (هفت، هشت و ثامن ) در جمع اهالی منطقه هفت شهرداری مشهد، ضمن تاکید بر توجه به حفظ جایگاه شهر مشهد به عنوان شهر مذهبی بر جلوگیری از تبدیل آن به یک شهر سیاحتی، تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حجت الاسلام علی اصغر لطفی و محمد آصفی دو تن از اعضای کمیته نظارتی «شماره چهار» (هفت، هشت، ثامن)مشهد بودند که با حضور در جمع اهالی منطقه هفت، شهرداری مشهد و در یکی از مساجد این منطقه از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند.

محمد آصفی، از اعضای شورا، در ابتدای  این نشست با اشاره به این حدیث امام رضا (ع)، گفت: ایشان می‌فرمایند:« بعد از انجام واجبات هیچ کاری بهتر از رفع مشکلات و شاد کردن دل مردم نیست.»

وی با بیان اینکه مسجد آنقدر اهمیت داردکه شورای چهارم یکی از هدف گذاری های خود را توجه به این نهاد قرار داد تا همانگونه که امام خمینی (ره)  نقش انقلاب  اسلامی را از این مجموعه آغاز کرد شورا نیز ازاین ظرفیت مهم مردمی به خوبی استفاده کند.

این عضو شورا، در ادامه بر ضرورت حضور جوانان و بسیجیان در صف اول مساجد تاکید کرد و از اهالی خواست تا در ترویج این فرهنگ در میان ساکنان تلاش کنند.

محمد آصفی، همچنین بر ضرورت باقی ماندن ساکنان قدیمی در منطقه، تاکید کرد: یکی از اتفاقات نامناسب که با اجرای پروژه‌های شهرداری رخ می دهد مهاجرت ساکنان قدیمی مناطقی است که طرح های شهرداری درآن اجرا می شود که در این رابطه معتقدیم نباید به دلیل درآمد برای شهرداری این ساکنان از محله‌های خود کوچ کنند .

وی همچنین از تلاش اعضای کمیته نظارتی منطقه برای جلوگیری از این موضوع خبر داد .

حجت الاسلام لطفی، نیز دراین مراسم، گفت:شواری چهام در ابتدای ورود خود تلاش کرد تا چند معضل اصلی را درشهر مشهد حل و پیگیری نماید که مهم ترین آنها مربوط به حفظ قداست این شهر، جلوگیری از سیاحتی شدن آن است، در قدم دیگر شورا، تلاش کرد تا عدالت اجتماعی را در مناطق مختلف شهردار اجرا نمایدو پدیده حاشیه شهر مشهد که جمعیت بالغ بر یک میلیون و300 هزار حاشیه راداشت، مقابله نماید.

در ادامه در نشست صمیمی جمعی از ساکنان به ارائه در خواست های خود نظیر بهسازی معابر آسفالت کشی برخی خیابان ها و ایجاد بوستان پرداختند که در مورد هر یک از این درخواست ها، عصمت پرست، شهردار منطقه، به پاسخ گویی پرداخت.

یکی دیگراز درخواست‌های مردمی مربوط به انتقال بیمارستان امدادی و یا همان «هفده شهریور» و ایجاد بوستان به جای آن بود که، آصفی، در این رابطه به  مطرح شدن آن در کمیته نظارتی شورا اشاره کرد.

یکی دیگر از در خواست ها مطرح شده، در خصوص گلایه‌ی برخی از شهروندان و ساکنان محل در رابطه با نرخ سازمان فردوس‌های مشهد بود که در این زمینه هم  حجت الاسلام لطفی، از برخورد با پیمانکاران متخلف در سال گذشته وبیان مشکلات شهروندان از طریق « 137»خبر داد.

                                                                                            گزارش تصویری

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 7
  • بازدید امروز: 4045
  • بازدیدکننده امروز: 326
  • بازدید دیروز: 5341
  • بازدید کننده دیروز: 503
  • بازدید هفته: 41525
  • بازدید ماه: 162671
  • بازدید سال: 1455225
  • کل بازدیدها: 2553544
  • کل بازدیدکننده‌گان: