کمبود اعتبارات دلیل کندی اجرای طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی

کمبود اعتبارات دلیل کندی اجرای طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی

اعضای کمیته نظارتی شماره 4، (مناطق ، هفت ، هشت ، ثامن )شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در میان اهالی محله عید گاه مشهد واقع در منطقه ثامن، از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند .

در این جلسه، محمد آصفی یزدی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: یکی از دلایل کندی پیشرفت و توسعه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی کمبود اعتبارات است اما به نظر می رسد محدودیت اعتبارات یک دلیل کوچک است و اگر مدیریت و روحیه جهادی با بهره گیری از تجربیات 8 سال دفاع مقدس ساری و جاری شود، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی با بیان اینکه لازمه جاری شدن مدیریت جهادی، در گرو بودن مردم در صحنه است، گفت: در سند چشم انداز 1404 میزبانی از 40 میلیون زائر پیش بینی شده است، بنابراین باید بافت پیرامون حرم مطهر رضوی برای این امر آماده شود و تحقق این امر نیاز به کمک مردم و تعامل بیشتر مسئولان با مردم دارد.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: بحث پارکینگ یکی از نیازهای ضروری است که در برنامه جامع مشهد برای افق 1404، هشت هزار و 100 پارکینگ برای رفاه حال زائران و مجاوران پیش بینی شده است، بر همین اساس اخیرا برنامه ریزی خوبی در کمیسیون حمل و نقل صورت گرفته و منابع خوبی هم برای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

آصفی با بیان اینکه امید است با اعتبارات در نظر گرفته شده 18 پارکینگ پیش بینی شده برای منطقه ثامن به بهره برداری برسد، افزود: در بحث آسفالت هم طی یکسال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و اکثر معابر آسفالت شده است.

در ادامه این بحث حمید ضمیری، شهردار منطقه شب گذشته به همراه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در جمع اهالی محله عیدگاه در مسجد گدای علی با بیان اینکه محدودیت اعتبارات یکی از دلایل کندی اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است، گفت: برآورد ما برای اتمام پیشرفت طرح حدود 3 هزار و 900 میلیارد تومان است تا این طرح در حوزه تملک، معابر عمومی و … اجرا شود، این در حالیست که به طور متوسط در سال تنها 280 تا 300 میلیارد تومان اعتبار در اختیار ما می باشد.

وی افزود: فرسودگی، ساختمان های قدیمی، قرار گرفتن املاک در مسیر معابر و … از دلایلی است که برخی از ساکنین تمایل به ماندن در این بافت را ندارند و ما با این منابع محدود تنها می توانیم 10 درصد پاسخگو باشیم.

ضمیری ادامه داد: ما سعی کردیم مسئولان کشور، استان و شهر را به بافت بیاوریم و با ایجاد حساسیت از آنان برای تسریع در اجرای بافت کمک بگیریم.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: بحث گردوخاک و زمین های خاکی که برای اهالی قطاع 4 مشکلاتی ایجاد کرده بود مورد بررسی قرار گرفت و عمده اراضی خالی که در حال حاضر اقدامی در آنها صورت نمی گیرد زیر سطح آسفالت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دور برگردان بلوار وحدت واقع در نبش وحدت 13 نیز اجرا شده و مسیر رفت اهالی را کوتاه کرده است، خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در جهت ارتقاء زیستی می توان به ایجاد 80 سرویس بهداشتی در قطاع 4، ساماندهی کارگاه ها ها، تسطیح اراضی، حفر چاه های جاذب، نصب توری رایگان، احداث زمین ورزشی رو باز و … در این قطاع اشاره کرد.

ضمیری ادامه داد: براساس طرح تصویب شده هنوز باید 3 هزار پلاک دیگر در این منطقه خریداری شود که این پلاک ها به دو دسته تقسیم شده، یکی پلاک هایی که در مجتمع های تجاری هستند که حدود 1700 پلاک است و 1300 پلاک در فضاهای عمومی قرار دارند. شهردار ثامن گفت: در حال حاضر 1700 پلاک از اولویت تملک خارج شده و اگر مالکین تمایل داشته باشند می توانند اقدام به مشارکت و سرمایه گذاری نمایند.

همچنین برای خرید 1300 پلاک نیز 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار لازم است که با توجه به محدودیت منابع باید اولویت بندی صورت بگیرد.

شایان ذکر است، در این جلسه محمد آصفی و حجت الاسلام علی اصغر لطفی دو عضو کمیته نظارتی بودند که در این نشست صمیمی حضور یافتند .

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 4266
  • بازدیدکننده امروز: 285
  • بازدید دیروز: 5477
  • بازدید کننده دیروز: 472
  • بازدید هفته: 42067
  • بازدید ماه: 162501
  • بازدید سال: 1442871
  • کل بازدیدها: 2669500
  • کل بازدیدکننده‌گان: