گفتمان”ما اجازه نمی‌دهیم” مبتنی بر قانون اساسی است.

گفتمان”ما اجازه نمی‌دهیم” مبتنی بر قانون اساسی است.

دبیر کل کانون یاران انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: راهبرد و گفتمان “ما اجازه نمی‌دهیم”  در اصول متعدد قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و مسئولیت همه قوا و آحاد مردم را مشخص کرده است.

محمد آصفی یزدی با اشاره به اصل دوم قانون اساسی، پایه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر اصول حاکمیت الهی با محوریت امامت و رهبری و توجه به کرامت و ارزش والای انسانی دانست و اظهارکرد: تحقق این مسئله نیز با استفاده از علوم و فنون و تجارب پیشرفته بشری و تلاش برای پیشبرد آنها و همچنین نفی هرگونه سلطه پذیری و حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی که همبستگی ملی را تامین می‌کند، خواهد بود.

دبیر کل کانون یاران انقلاب اسلامی مسئولیت رئیس جمهور را در حراست و پاسداری از اصول قانون اساسی یک مسئولیت قانونی و سرنوشت ساز دانسته و افزود: اصل سوم قانون اساسی دولت را موظف کرده است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم قانون اساسی همه امکانات خود را برای طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، تثبیت کامل بنیه دفاع ملی، تاسیس خود کفایی در علوم و فنون، صنعت و کشاورزی و تنظیم سیاست خارجی بر اساس معیارهای اسلام، بکار ببندد.

آصفی به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اصل 77 و 125 قانون اساسی تاکید می‌کند که عهدنامه‌ها، مقاوله نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و سپس به امضای رئیس جمهور یا نماینده قانونی او خواهد رسید.

دبیر کل کانون یاران انقلاب اسلامی از رئیس جمهور و مسئولین ذی ربط در دولت و رسانه ملی خواست با سعه صدر برابر رهنمود ابلاغی مقام معظم رهبری به مطالبات احاد مردم و نخبگان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها پاسخ مثبت داده و شرایط لازم و منطقی برای گفتگوهای کارشناسی را فراهم و نهایتا به این سوال پاسخ دهند که آیا چارچوب کلی و جزیی توافق در موضوع هسته ای مورد تائید قانون اساسی هست یا خیر؟ زیرا مسئولیت اجرای قانون اساسی برابر اصل 113 با رئیس جمهور محترم است.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 3302
  • بازدیدکننده امروز: 348
  • بازدید دیروز: 5372
  • بازدید کننده دیروز: 364
  • بازدید هفته: 40685
  • بازدید ماه: 161519
  • بازدید سال: 1439957
  • کل بازدیدها: 2657737
  • کل بازدیدکننده‌گان: