بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه خط سه سامانه اتوبوس‌رانی تندرو مشهد مقدس

یکصد و سی و یکمین جلسه کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون، معاون حمل و نقل و ترافیک، معاون فرهنگی و اجتماعی و همچنین نمایندگانی از معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد برگزار شد.
رئیس کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این جلسه میلاد با سر سعادت حضرت جواد الائمه(علیه الاسلام) و میلاد مسعود و مبارک امیر مومنان حضرت علی(علیه اسلام) را به محضر مقدس حضرت بقیه الله اعظم(عج الله تعالی فرجه) و تمامی شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض کرد.
بررسی نامه شهرداری مشهد پیرامون بسته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خسارت اضافه بار حمل و نقل موضوع تبصره2 مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد(مشترک با کمیسیون فرهنگی با حق حضور و رای کلیه  اعضای شورای اسلامی شهر مشهد) نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در همین رابطه مختاری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد در همین رابطه با ارائه و تبیین بسته اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی خسارت اضافه بار حمل و نقل پرداخت و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.
سید جلال فیاضی نیز اظهارکرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، مدیریت شهری مکلف شده بود از خودورهای حمل بار که وارد محدوده شهری می‌شوند و بیش از ظرفیت مجاز و قانونی بار حمل می‌کنند عوارض دریافت نماید.
رئیس کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بالا رفتن وزن بار خودروهای حمل بار باعث ایجاد خسارت‌های فراوان به پل‌ها، آسفالت و دیگر زیر ساخت‌های شهری می‌شود در همین راستای شورای اسلامی شهر مشهد به پیشنهاد مدیریت شهری این موضوع را به تصویب رسانده است.
 با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در رابطه با هر موضوعی باید مستمر و موثر باشد خواستار توجه بیش از پیش به این مقوله مهم شد.
سید جلال فیاضی خاطرنشان کرد: کلیات سیستم اطلاع رسانی مورد تایید است ولی در خصوص تبلیغات آویز  باید به این نکته توجه شود که اینگونه تبلیغات اثر بخشی چندانی ندارد، همچنین تاثیرگذاری و توجه به جامعه مخاطب باید مورد توجه قرار گیرد.
محمد آصفی یزدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد نیز ضمن تقدیر و تشکر از تهیه بسته اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی خسارت اضافه بار حمل و نقل، اظهارکرد: به نظر من این بسته جامع و کامل بوده و تمامی موارد مورد توجه قرار گرفته است.
وی پیشنهاد داد تا از زمان اجرایی شدن این بسته به صورت هفته‌ای گزارش بازخورد به کمیسیون حمل و نقل ارائه گردد تا بعد از بر طرف شدن مشکلات، به عنوان الگویی بتوان از آن در دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری مشهد استفاده نمود.
محمود عامری‌فرد نیز از تهیه بسته اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی تقدیر و تشکر کرد و گفت: اصل طرح بسیار جامع و کامل است اما جامعه هدف این طرح که رانندگان خودروهای حمل بار می‌باشند به صورت خاص دیده نشده‌اند و بیشتر مخاطب مردمی مورد توجه قرار گرفته است.
جواد ستاری نائب رئیس کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی باید به صورت مستمر اجرایی شوند.
ارائه گزارش پیرامون وضعیت و برنامه اجرای خط سه سامانه اتوبوس‌رانی تندرو دومین دستور کار این جلسه کمیسیون امور حمل و نقل بود که پس از ارائه این گزارش، اعضای کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقرر کردند تا ده روز آینده با حضور شهردار مشهد و نمایندگانی از کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری، و شورای اسلامی شهر مشهد و معاونتهای ذیربط با حضور شهرداری مشهد مباحث زیست محیطی اجرای این خط مورد تصمیم‌گیری قرار بگیرد.
همچنین اعضای این کمیسیون به معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد یک ماه فرصت دادند تا نظر کارشناسی خود را در ارتباط با احداث خط سه اتوبوسرانی تندرو و تعارض آن با نهر نادری را به کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهد.
آخرین دستور کار یکصد و سی و یکمین جلسه کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به موضوع عملکرد و پیشرفت پروژه‌های احداث تقاطع غیر همسطح شهر مشهد اختصاص داشت که اعضای این کمیسیون تصمیمات لازم در این رابطه را اخذ نمودند.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 4
  • بازدید امروز: 449
  • بازدیدکننده امروز: 79
  • بازدید دیروز: 6239
  • بازدید کننده دیروز: 513
  • بازدید هفته: 40694
  • بازدید ماه: 166716
  • بازدید سال: 1535522
  • کل بازدیدها: 2815779
  • کل بازدیدکننده‌گان: