کمک نقدی به نمایشگاه کتاب صرفا در حوزه موضوعی و محتوایی خواهد بود

کمک نقدی به نمایشگاه کتاب صرفا در حوزه موضوعی و محتوایی خواهد بود

نمایشگاه سالیانه کتاب مشهد همه ساله در آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در سال‌های گذشته نظرات کارشناسی فراوانی در رابطه با افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد مطرح شده است‌ٰ، خاطرنشان کرد: در جلسات مختلفی که با مسئولین برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد برگزار شده است به این نکته اساسی تاکید شده است که برپایی نمایشگاه کتاب یک رویداد کاملا فرهنگی می‌باشد.

نمایشگاه کتاب باید رویکرد کاملا فرهنگی داشته باشد

آصفی یزدی افزود: قطعا باید شرایطی فراهم شود که نمایشگاه کتاب مشهد به معنای واقعی کلمه محل تبادل دیدگاه‌های اندیشمندان، نخبگان و کارشناسان این حوزه باشد ودر نهایت منجر به انعقاد تفاهم‌‌نامه‌هایی فی ما بین دستگاه‌های فرهنگی حوزه نشر کتاب با نویسندگان، ناشران و مجموعه‌های فعال این عرصه شود.
وی با بیان اینکه باید تلاش شود این رویداد مهم فرهنگی مشهد رویکردی کاملا فرهنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از وقت‌ها مشاهده می‌شود که رویکرد نمایشگاه کتاب مشهد تجاری ترجیح داده شده است و غرفه‌های غیر مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی در این نمایشگاه فعال بوده‌اند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی فرهیختگان، نخبگان و فعالان فرهنگی این است که در نمایشگاه کتاب امسال شاهد حضور غرفه‌های غیر مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی نباشیم.
وی همچنین با اشاره به ویژگی خاص نمایشگاه کتاب مشهد در سال جاری افزود: مصادف شدن نمایشگاه کتاب مشهد با ماه محرم الحرام ویژگی نمایشگاه کتاب امسال است که مسئولان برگزار کننده نمایشگاه باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را بکنند.

تشکر از تشکیل کمیته محتوایی عاشورایی در نمایشگاه کتاب

آصفی یزدی همچنین از تشکیل کمیته محتوایی عاشورایی در نمایشگاه کتاب امسال تشکر کرد. نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در نمایشگاه کتاب امسال باید کتاب‌هایی که در موضوع نهضت حضرت امام حسین(علیه السلام) به چاپ رسیده است حضور پر رنگ‌تری داشته باشند. همچنین باید از غرفه‌داران خواسته شود که باکس ویژه‌ای را برای ارائه این دست کتاب‌ها در نظر بگیرند.
به گفته آصفی یزدی، در نمایشگاه کتاب مشهد می‌توان غرفه‌ای جامع و بزرگ صرفا با موضوع محرم و نهضت عاشورا برای اقشار و رده‌های سنی مختلف پیش بینی نمود و برنامه‌های متنوعی همچون کتاب‌خوانی، تعزیه‌خوانی و میزگردهای نقد و بررسی آثار عاشورایی به اجرا درآورد.

کمک نقدی به نماشگاه کتاب صرفا در حوزه موضوعی و محتوایی خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به کمک همه ساله شهرداری مشهد به نمایشگاه کتاب مشهد اشاره و اظهارکرد: همه ساله مدیریت شهری با مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد کمک نقدی به برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد می‌کند که باید به این نکته اشاره کنم که کمک نقدی امسال صرفا در حوزه محتوایی خواهد بود.
وی تاکید کرد: برای دریافت کمک نقدی از مدیریت شهری بایستی پیشنهادهایی به صورت موضوعی به کمیسیون فرهنگی ارائه شود تا در چارچوب موضوعات محتوایی کمک نقدی اختصاص یابد.
آصفی یزدی اضافه کرد: در گذشته کمک‌های نقدی شهرداری مشهد در حوزه‌های اجرایی و خدماتی هزینه‌ می‌شده است که این موضوع در نمایشگاه کتاب امسال قطعا باید اصلاح شود.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، به ظرفیت‌های شهرداری مشهد در جهت هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب اشاره و خواستار هم‌افزایی بیشتر در این حوزه شد.
وی عنوان کرد: شهرداری مشهد این آمادگی را دارد که از تمام ظرفیت‌های مناطق و محلات در هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب استفاده شود.
آصفی یزدی همچنین ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد که سازمان اتوبوس‌رانی متقاضیان بازدید از نمایشگاه کتاب را به صورت رایگان از محلات، مساجد و فرهنگ‌سراها به محل برگزاری نمایشگاه منتقل نماید.

گردشگری کتاب مورد توجه قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد برگزاری نمایشگاه کتاب را یک رویداد فرهنگی با هدف جریان‌سازی فرهنگی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد تا مسئولین برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد موضوع گردشگری کتاب را در دستور کار خود قرار دهند.
آصفی یزدی در توضیح موضوع گردشگری کتاب، خاطرنشان کرد: گردشگری کتاب از موضوعاتی است که می‌تواند در نمایشگاه کتاب امسال مورد توجه جدی قرار گیرد بدین صورت که گروه‌ها و کاروان‌هایی که قصد بازدید از نمایشگاه کتاب را دارند از قبل برنامه‌ریزی‌های منسجمی صورت بگیرد و برای این گروه‌ها افرادی به عنوان راوی کتاب در نظر گرفته شود که این گروه‌ها به صورت هدفمند از نمایشگاه بازدید نمایند.
به گفته نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد برای تحقق هر چه بهتر گردشگری کتاب می‌توان از ظرفیت مساجد، محلات وفرهنگسراها استفاده نمود.
وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود پیشنهاد داد تا اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان برای تحقق این پیشنهاد جلسات مشترکی را برگزار نمایند.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 4
  • بازدید امروز: 873
  • بازدیدکننده امروز: 72
  • بازدید دیروز: 5651
  • بازدید کننده دیروز: 434
  • بازدید هفته: 39383
  • بازدید ماه: 160395
  • بازدید سال: 1449604
  • کل بازدیدها: 2720435
  • کل بازدیدکننده‌گان: