محمد آصفی عضو شورای شهر و فعال رسانه ای ، در خصوص تاثیر حضور خبرنگاران در فضای مدیریت شهری توضیح داد .
آصفی که سابقه معاونت صدا و معاونت برون مرزی صدا و سیمای خراسان رضوی را در کارنامه رسانه ای خود دارد ، خبرنگاران را به دیدبان مدیریت شهری توصیف کرد و از خبرنگارن درخواست کرد بعنوان رابط دلسوز مردم و مدیریت شهری، مسائل مردم و شهر را با مدیران شهری درمیان بگذارند .
وی اذعان داشت : فراهم شدن زیر ساختهای مدیریت رسانه ای و همکاری حوزه رسانه با مدیریت شهری انقلاب بزرگی را در عرصه خدمت رسانی به مردم رقم خواهد زد .
آصفی با یاد آوری خاطراتی از دوران دیدبانی خود در هشت سال دفاع مقدس گفت : خبرنگاران با بکارگیری مولفه های فنی تخصصی رسانه با رویکرد پژوهشگری و آینده پژوهی ، چشم بینای مدیریت شهری و دیدبانی برای شهر باشند .
عضو شورای شهر ، پیوستن هزاران نفر از مردم مشهد به کانال دیدبان شهر بهشت که خود موسس آن است را از نمونه های عملی این اندیشه دانست و اظهار داشت: عضویت شهروندان در کانال دیدبان شهر بهشت علاوه بر کمک به مدیریت شهری ، برکات بسیاری نیز با خود همراه داشته است .
آصفی اظهار داشت : فضای رسانه ای از دو مشکل رنج می برد نخست آنکه حوزه حرفه ای رسانه در مدیریت شهری قوی عمل نمی کند و لذا می بایست برای خبرنگاران بعنوان خط مقدم جبهه رسانه
کارگاه های آموزشی برگزار گردد تا خبرنگاران با جدید ترین روشها و اصول خبرنگاری در عرصه تخصصی مدیریت شهری آشنا شوند .
عضو شورای شهر در تشریح کارگاه های آموزشی تصریح کرد : کارگاه ها باید در قالب مجالس مناظره با حضور اساتید حرفه ای خبرنگاری ، کارشناسان رسانه و مدیریان شهر باشد .
آصفی، از فضای سیاسی که بر حوزه خبرنگاری سایه انداخته است بعنوان دومین مشکل یاد کرد و افزود : بخش عمده ای از حوزه رسانه ای تحت تاثیر فضای سیاسی است که این موضوع به مصلحت شهر و مدیریت شهری نیست .
عضو شورای شهر حضور 40 میلیون زائر در مشهد الرضا در افق 1404 را فرصتی برای شهر مشهد برشمرد و بیان داشت : اگر رسانه نتواند به لحاظ تخصصی خود را آماده تاثیر گذاری بر افق 1404 و ورود به حوزه مدیریت شهری کند و از سیاسی بازی فاصله نگیرد ،آینده خوبی نخواهیم داشت .
آصفی خبرنگاران را به مصابه قدرت نرم دانست که می توانند مطالبات جدی پایتخت معنوی ایران را از طریق قدرت نرم محقق نمایند .
پاسخ