دیدار هیئت اعزامی شهرداری مشهد به مالزی با شهردار کوالالامپور

دیدار هیئت اعزامی شهرداری مشهد به مالزی با شهردار کوالالامپور

پنجمین اجلاس شهرداران جهان در سنگاپور که با حضور بیش از 1800 تن از مقامات بلندپایه کشورهای جهان برگزار شد، هئیت اعزامی از شهرداری مشهد با شهردار سئول، شهردار داکار، شهردار پنانگ مالزی و سفیر کوبا در سنگاپور دیدار کرد و به گفتگو و رایزنی با آنان پرداخت.

این گروه بر لزوم اشتراک‌گذاری تجارب شهرهای دنیا در مقابله با تغییرات آب وهوایی، تاکید و برنامه‌ریزی پیرامون آینده شهرهای بزرگ جهان لازم است.

با توجه  به تدوین سند 2020 سنگاپور به منظور مقابله با بلایای طبیعی ، با توجه به بالا آمدن سطح آب در اطراف کشور سنگاپور، مشکلات مرتبط با این مسئله به بحث و بررسی گذاشته شده است و با در پیش بودن تغییرات آب وهوایی و بحران‌های طبیعی سندی به همین منظور تدوین گردیده است.

در این سند هشدارهای لازم به کشورهای جهان از جمله هندوستان، استرالیا و آمریکا داده شد تا به دنبال جستجوی راه حلی مناسب برای برطرف کردن مخاطرات باشند.

در پایان با اشاره به دعوت از شهرداران کشورهای اسلامی به منظور شرکت در رویداد مشهد 2017 گفت: در حاشیه این اجلاس، دعوت از شهرداران و مقامات شهری به منظور شرکت در اجلاس جامعه ایمن 2017 و تحویل بیش از یک هزار دعوت‌نامه به صورت مستقیم به شهرداران حاضر پیگیری می‌شود

 

مرضیه افخم نیز در جریان دیدار با هیئت اعزامی شهرداری مشهد برای شرکت در اجلاس شهرداران جهان اظهار کرد:

مشهد ۲۰۱۷ بستری طبیعی برای برقراری ارتباطات موثر جهان با ایران اسلامی و شهر مشهد است تا بدین وسیله از خدمات اجتماعی، شهری، خیریه‌ها و سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

بسیاری از مردم دنیا ایران را ندیدند و فرصت مشهد ۲۰۱۷، زمینه مناسبی برای حضور آنان را فراهم می‌کند. چه بسا اگر زمینه سفر رسمی فراهم نشود، افراد علاقه‌مند باشند به صورت خصوصی به ایران بیایند و بازدیدی داشته باشند.

ضرورت به‌روز سانی ظرفیت‌های شهر مشهد، شاید سختی کار مدیریت شهر اسلامی در این باشد که باید در هر گوشه‌اش فرهنگ، هنر و مذهب نمایش داده شود.

 با اشاره به اینکه دغدغه شهرداری در بین سایر نهادهای شهری بیشتر است، شهرداری‌ها در دنیا جزو مراکز قدرت تلقی می‌گردند به همین دلیل بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و سایر مراکز خدماتی زیرمجموعه شهرداری‌ها محسوب می‌شوند.

اختیارات در شهرهای بزرگ تعریف شده و باید به سمتی برویم که راه‌های بهینه و تجربه ‌شده در مدیریت شهری را متناسب با سطح دسترسی به کارگیری کنیم، باید راه‌های پیموده شده را میانبر بزنیم تا در زمان کوتاه‌تری مسیر توسعه را طی کنیم.

سفیر ایران در مالزی  با اشاره به بازدید هیئت شهرداری مشهد از مونوریل، قطار شهری و سایر دسترسی‌های شهری در مالزی، بیان کرد: بازدیدهای صورت گرفته ایده‌های جدید را به ذهن متبادر می‌کند.

وی با اشاره به تقاضای شهرداری مشهد از سفارت ایران در مالزی برای همکاری در برگزاری هفته‌های فرهنگی مشهد در شهرهای مهم مالزی، گفت: باتوجه به اینکه این بازدید اولین درخواست از سوی شهرداری مشهد است، می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های آتی خوبی باشد.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 2124
  • بازدیدکننده امروز: 119
  • بازدید دیروز: 5438
  • بازدید کننده دیروز: 303
  • بازدید هفته: 39639
  • بازدید ماه: 160572
  • بازدید سال: 1446067
  • کل بازدیدها: 2699396
  • کل بازدیدکننده‌گان: