ضرورت همگانی کردن ورزش در شهر مشهد

یکصد و پنجاه و هشتمین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

اولویت گذاری موضوعات محوری و شاخص‌های سال 1395 کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در همین رابطه نمایندگانی از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به ارائه گزارشی در این خصوص پرداختند و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری نیز در خصوص اظهارکرد: موضوع مسجد محوری را باید در غالب ستاد اجرایی مساجد دیده شود به این دلیل که این مجموعه دارای بودجه مناسبی در این رابطه است.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: به نظر من باید موضوعات و محورهای فرهنگی به چند موضوع ازدواج جوانان، حقوق و تکالیف شهروندی و تشکل‌های مردمی خلاصه شود.
محمد آصفی یزدی نیز خاطرنشان کرد: در رابطه با شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی جلسات متعددی برگزار شده و مطالبی زیادی نیز بازگو شده است اما آنچیزی که باید در این موضوع مورد توجه قرار گیرد بحث محدودیت زمانی و اعتبارات بودجه‌ای است.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بر همین اساس باید اولویت سنجی درستی در خصوص شاخص‌های صورت پذیرد.
انسیه غفوری شعرباف دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های قابل اندازه‌گیری باشد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در حوزه شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد این نکته می‌باشد که نتوانیم در پایان سال شاخص‌ها را اندازه‌گیری نماییم.
گفتگو وتبادل نظر پیرامون ورزش همگانی و حرفه‌ای شهر مشهد  دومین دستور کار این جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بود.
در همین رابطه صبوری مدیر کل تربیت بدنی و امور جوانان استان خراسان رضوی به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و در ادامه سخنان خود به نیازهای این اداره کل اشاره کرد.
محمد آصفی یزدی نیز با بیان اینکه مهندسی اجتماعی ورزش یکیاز نیازهای اساسی ورزش شهر مشهد است خواستار توجه بیش از پیش به این موضوع مهم و راهبردی شد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باید با رویکرد مهندسی اجتماعی به ورزش شهر مشهد وارد شویم و تا بتوانیم مشکلات و نارسائی‌ها را حل و فصل نماییم.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص من این است که با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در مباحث ورزشی سرمایه‌گذاری نماییم.
آصفی یزدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های هیئت‌های ورزشی در شهر مشهد اشاره کرد و خواستار استفاده از این ظرفیت‌ها شد.
حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی امیری نیز افزود: در موضوع ورزش حرفه‌ای بنده قائل به این هستم که طی جلسات مشترکی با معاونت فرهنگی و اجتماعی پیش نویس تفاهم‌نامه‌ای را آماده کرده و جهت تصویب به کمیسیون فرهنگی ارائه نمایید.
وی ادامه داد: اما در موضوع ورزش همگانی خیلی گفتگو صورت گرفته است باید با کمک اداره کل ورزش و جوانان شهروندان را به ورزش همگانی تشویق و ترغیب نمود.
برزو دبیریان نیز گفت: این آمادگی در شهرداری مشهد وجود دارد تا در بحث ورزش‌های همگانی ورود پیدا کرده و زیر ساخت‌های لازم را فراهم کند.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اما حمایت از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای اصلا وظیفه شهرداری مشهد نیست و ما نباید به این حوزه ورود پیدا کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی ارفع نیز تصریح کرد: رسالت شهرداری مشهد در موضوع ورزش، همگانی کردن ورزش است از همین‌رو این آمادگی در شهرداری مشهد وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد اظهارکرد: شهرداری مشهد همچنین با ایجاد سازکارمشخصی می‌تواند در حوزه حمایت از ورزش‌های قهرمانی نیز ورود پیدا نماید.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهدمقرر کردند کارگروهی با حضور کمیسیون فرهنگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و اداره ورزش و جوانان خرسان رضوی تشکیل و موضوعات مورد همکاری را بررسی و نتیجه را جهت تصمیم‌گیری به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه دهند.
در ادامه این جلسه کمیسیون، موضوعات نامه کانون ناشنوایان، پروژه مرکز اقامت والدین شهدا، معرفی اعضای کارگروه و تقاضای موسسه فرهنگی آموزشی پیام هدایت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی ضمن تشکر از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص راه‌اندازی هشت مسجد شبانه روزی در سطح شهر مشهد افزود:مدیریت شهری موظف شده بود جهت رفاه حال زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(علیه الاسلام) تا نیمه شعبان هشت مسجد در مبادی ورودی و مسیرهای زائر پذیر به عنوان مساجد شبانه‌روزی در اختیار زائران و مجاوران قرار دهند که این اقدام صورت گرفت که جای تشکر و قدردانی دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از عملکرد روزنامه شهرآرا ادامه داد: متاسفانه روزنامه شهرآرا در خبری کوتاه و ناقص به این موضوع مهم پرداخته است که جای گلایه دارد.
وی افزود: تا کنون انتقاداتی به روزنامه شهرآرا از طرف شورای شهر صورت گرفته است که من از رئیس کمیسیون فرهنگی تقاضا دارم یک تذکر کتبی به آقای هاشمی بذرگری مدیر عامل موسسه شهرآرا از سوی کمیسیون داده شود.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 4
  • بازدید امروز: 3849
  • بازدیدکننده امروز: 262
  • بازدید دیروز: 5438
  • بازدید کننده دیروز: 303
  • بازدید هفته: 41364
  • بازدید ماه: 162297
  • بازدید سال: 1447792
  • کل بازدیدها: 2701121
  • کل بازدیدکننده‌گان: