اختصاص بودجه 4 میلیارد تومانی برای جمع آوری و ترک معتادان کارتن خواب شهر

در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری معتادان «امید آزادی» شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم که کار خود را از شهریور 92 آغاز کرد، مهم ترین مسئله‌ها در مشهد را شناسایی کرده و پس از اولویت بندی برای حل آنها اقدام کرد.
یکی سیاست‌ها این بود که سیما و منظر شهر منطبق با ویژگی‌های یک شهر اسلامی باشد و در این میان متاسفانه شاهد بودیم در  نقاط مختلف شهر از جمله بولوار توس، اسماعیل آباد، کال دروی، شهرک شهید رجایی و دیگر نقاط شهر، معتادان کارتن خواب متجاهر حضور دارند که چهره نازیبایی را برای شهر ایجاده کرده بودند وساکن این مناطق نیز از امنیت کافی برخوردار نبودند.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بسیاری از این معتادان برای خرید مواد دست به سرقت می‌زدند و از سوی دیگر خانوده ها نگران نوجوانان و جوانان خود بودند که برای حل این معضل، پیگیری‌های لازم آغاز شد و تفاهم نامه‌ای بین شورای شهر، شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد و مقرر شد همه معتادان کارتن خواب متجاهر جمع اوری شوند و شهر از وجود آنها پاکسازی شود.
آصفی تصریح کرد: ظرفیت سازوکارهای قانونی در قالب ماده 15 و 16 پاسخگو نبود و با تصویب شورای شهر قرار شد سالانه 4 میلیارد تومان برای جمع آوری وترک معتادان در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر گذاشته شود.
در این راستا اولین مرکز با نام «امید آزادی» در جاده چناران ایجاد شد که من به عنوان نماینده شورای شهر به صورت منظم از این مرکز بازدید داشته و نحوه ارائه خدمات وصورت وضعیت‌های مالی این مرکز به صورت مستمر بررسی می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: روز اولی که معتادان به این مرکز وارد شدند، شرایط جسمی و ظاهری بسیار بدی داشتند، اما امروز بعد از گذشت چند ماه که در این مرکز حضور دارند شرایط بسیار مناسبی دارند و پس از اطمینان از آمادگی برای حضور در جامعه از این مرکز ترخیص خواهند شد.
آصفی گفت: جمع آوری و ترک معتادان با کمک شورای شهر از سال 93 آغاز شده و تاکنون 5 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و در حال حاضر 560 نفر در مرکز «امید آزادی» نگهداری می‌شوند که ظرفیت این مرکز یک هزار و 200 نفر است.
وی اظهارکرد: این مرکز آخر خط است و قرار نیست کسی از این مرکز ترخیص شود و مجدداً در مناطق آلوده دیده شود و اگر احساس کنیم فرد دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می‌رود آزاد نخواهد شد.
عضو کمیسیون فرهنگی شورا خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در این حوزه انجام شده، مشهد به عنوان یک الگوی موفق در عرصه پیش گیری، درمان و نگهداری معتادان پاک شده در کشور شناخته می‌شود و علاوه بر این در حوزه اشتغال این افراد نیز اقداماتی انجام شده و در حال حاضر 570 نفر مشغول به کار شدند و بازارهای کار این افراد نیز تضمین شده است.
وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تأمین تجهیزات، ابزار کار و بازار فروش محصولات تولید شده توسط این افراد نداریم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم این افراد را به جامعه و خانواده هاشان بازگردانیم.
وی بیان کرد: در این مرکز هیچ محدودیتی  برای پذیرش معتادان نداریم و تا زمانی که حتی یک معتاد کارتن خواب در شهر باشد نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.
آصفی در ادامه بیان کرد:خانواده‌های که یکی از عزیزانشان در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفتر ستاد مبارزه با مواد مخدر واقع در بولوار پیروزی-خیابان رودکی، از حمایت‌های این مرکز بهره مند شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی شورا تصریح کرد: در حال حاضر 3 نوع مرکز ترک اعتیاد در مشهد وجود دارد که 700 مرکز خصوصی،6 مرکز دولتی و مرکز وابسته به شهرداری مشهد است که به صورت رایگان خدمات می‌دهد.
وی اظهارکرد: از مسئولان استان و مشهد تقاضا داریم نظارت بیشتری بر انجمن‌های معتادان داشته باشند و ما نیز 80 مکان را برای برگزاری جلسات در اختیار این افراد قرار دادیم و با مرکز رسیدگی به امور به مساجد هماهنگ کرده‌ایم که فضای مساجد نیز در اختیار این افراد قرار گیرد تا این پاکی استمرار داشته باشد.
آصفی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت این مرکز خوب است و جا دارد از شورای هماهنگی مواد مخدر، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد و دیگر متولیان که شرایط خوبی را برای  نگهداری معتادان فراهم کردند تشکر نمایم.

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 5
  • بازدید امروز: 2841
  • بازدیدکننده امروز: 197
  • بازدید دیروز: 5438
  • بازدید کننده دیروز: 303
  • بازدید هفته: 40356
  • بازدید ماه: 161289
  • بازدید سال: 1446784
  • کل بازدیدها: 2700113
  • کل بازدیدکننده‌گان: