ضرورت ایجاد هر چه سریع‌تر مساجد شبانه روزی

یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

محمد آصفی یزدی که در نبود رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ریاست جلسه را برعهده داشت به حدیثی از حضرت امام رضا(علیه الاسلام) اشاره و اظهارکرد: حضرت امام رضا(علیه الاسلام) می‌فرمایند” یاری رساندن به ناتوان بهتر از صدقه دادن است.
بررسی موضوع راه‌اندازی مساجد شبانه‌روزی
نخستین موضوعی که اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد به بررسی آن پرداختند بحث راه‌اندازی مساجد شبانه‌روزی بود.
در همین رابطه قلاویزچی نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهارکرد: براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی در سال گذشته در ایام آخر ماه صفر 121 مسجد جهت اسکان زائران حضرت امام رضا(علیه الاسلام) در 5 مسیر منتهی به حرم مطهر سازماندهی شد و مناطق شهرداری مشهد به پشتیبانی از آن‌ها پرداختند.
وی تصریح کرد: برای تمامی سال نیز 21 مسجد برای خدمات رسانی شبانه‌روزی به همراه دستورالعمل اجرایی آن تهیه و به کمیسیون فرهنگی ارائه شده است.
حجت السلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هر چه سریع‌تر باید این موضوع تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد:  در سال گذشته پیشنهاد شد برای رفاه حال زائران هشت مسجد در مسیرهای فرودگاه، راه‌آهن، پایانه مسافربری امام رضا(علیه الاسلام) و جاده قوچان به صورت شبانه روزی خدمت رسانی کنند.
انسه غفوری شعرباف دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در انتخاب مساجد باید دقت شود که این مساجد در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی باشند.
در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری مشهد را مکلف کردند تا نیمه شعبان هشت مسجد شبانه‌روزی را به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد جهت بهره‌برداری معرفی نمایند.
بحث و بررسی در رابطه با ایجاد فرهنگ‌سرای جانباز دومین موضوعی بود که مورد بحث و بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.
برزو دبیریان عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد در همین خصوص اظهارکرد: طی جلسات مشترکی که با نمایندگان جانبازان در این رابطه برگزار شد، این عزیزان بیشتر به دنبال تاسیس یک بنیاد هستند تا راه‌اندازی فرهنگسرای جانباز.
محمد آصفی یزدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز پیشنهاد داد تا پیش‌نویس اولیه تفاهم‌نامه ایجاد فرهنگ‌‌سرای جانباز جهت بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ارسال شود تا طی دو هفته نظر خود را در این خصوص به کمیسیون فرهنگی ارائه نمایند.
گزارش نماینده شهردار مشهد در ارتباط با عملکرد نظارتی تفاهم‌نامه سال 1394 شهرداری مشهد با سازمان تبلیغات خراسان رضوی در زمینه استقرار روحانی در حاشیه شهر مشهد دستور سومین دستور کار این جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بود.
در رابطه با این دستور کار حجت الاسلام و المسلمین خادمی نماینده شهردار در خصوص این موضوع به ارائه گزارشی از عملکرد استقرار روحانی در بیش از 81 مسجد حاشیه شهر مشهد پرداخت و به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.
حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری با بیان اینکه به حاشیه شهر نباید نگاه صرف اقتصادی وجود داشته باشد، تاکید کرد: محور فعالیت شهرداری و دیگر نهادها در حاشیه شهر باید مباحث فرهنگی باشد زیرا اگر فرهنگ نهادینه شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: ناظر شهرداری مشهد در این رابطه با گزارش کامل و جامعی به صورت مکتوب به کمیسیون فرهنگی در خصوص عملکرد روحانیون مستقر در حاشیه شهر ارائه نماید.
انسیه غفوری شعرباف دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید گزارش عملکرد روحانیون مستقر در حاشیه شهر باید به صورت کامل و جامع به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه گردد می‌بایست اسامی و آدرس مساجدی که در حاشیه شهر بدین منظور اختصاص یافته نیز به کمیسیون گزارش شود.
پس از بحث و بررسی، اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری مشهد را مکلف کردند تا گزارش کامل و جامع نظارتی خود را در خصوص عملکرد نظارتی تفاهم‌نامه سال 1394 شهرداری مشهد با سازمان تبلیغات خراسان رضوی در زمینه استقرار روحانی در حاشیه شهر مشهد جهت بهره‌برداری به کمیسیون ارائه دهد.
بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با هبه زمین برای ساخت مسجد از دیگر موضوعاتی بود که در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 8
  • بازدید امروز: 992
  • بازدیدکننده امروز: 68
  • بازدید دیروز: 5438
  • بازدید کننده دیروز: 303
  • بازدید هفته: 38507
  • بازدید ماه: 159440
  • بازدید سال: 1444935
  • کل بازدیدها: 2698264
  • کل بازدیدکننده‌گان: