ساخت 70 سوله ورزشی با همکاری بسیج سازندگی

ساخت 70 سوله ورزشی با همکاری بسیج سازندگی

در خصوص موضوع ساخت سوله های ورزشی که با حضور پیراسته رئیس حوزه ریاست شهردار مشهد مطرح شد؛ ابتدا لایحه شهرداری در خصوص درخواست سپاه برای ساخت 70 سالن ورزشی، بررسی شد .

در همین رابطه پیراسته با توضیح اینکه بر اساس تفاهم نامه سه جانبه میان رئیس شورا ، شهردار وسپاه تا کنون  مجوز ساخت 18 سالن ورزشی به سپاه داده شده است؛ بیان کرد: مساحت این نوع از زمین ها به دو دسته 600 مترمربعی و 2 هزار مترمربعی تقسیم می شود که بنابرتفاهم نامه امضا شده و سه جانبه اولویت ساخت این زمین ها در مناطق کم برخودار می باشد.

وی با بیان اینکه سپاه در خواست ساخت 70 سوله ورزشی دیگر توسط بسیج سازندگی را، دارد، گفت : در حال حاضر تقریبا نیمی از سالن‌های ورزشی منعقد شده در تفاهم نامه آماده بهره برداری می باشد .

در ادامه این بحث اعضای کمیسیون به ارائه نظرات خود در خصوص نحوه واگذاری سوله ورزشی پرداختند .

در همین رابطه سید جلال فیاضی، با استقبال از اقدام سپاه  در ساخت سوله های ورزشی  گفت: باید این امردرشهرداری نهادینه شود که واگذاری املاک شهرداری وفق قانون قبل از مصوبه شورا انجام نشود.

 درادامه محمد آصفی از دیگر اعضای شورا نیز بیان داشت: باید فرآیند کارشناسی انجام شود و شورا نقش نظارتی خود را حفظ نماید .

حجت الاسلام مجید فاطمی نیز، ضمن ابراز خرسندی از حضور یک مجموعه ارزشی در بحث سالن ها ورزشی گفت: بسیج نهادی برگرفته از مردم است و نباید به آن به چشم مجموعه دولتی نگریسته شود .

فاطمه غیور و محمد سهیلی دیگر اعضا هم بر ضرورت قانونی بودن این نوع از تفاهم نامه ها و استفاده عموم از این سالن ها تاکید کردند.

در نهایت، کمیسیون با درخواست واگذاری  70زمین برای ساخت سالن ورزشی موافقت کردند و قرار شد اولویت ساخت این سالن ها با مناطق کم برخودار باشد .

دومین موضوع مورد بحث در این جلسه که به ریاست انسیه غفوری شعرباف، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، برگزار شد ؛ بررسی طرح جامع مدیریتی فرهنگی شهر بود.

در همین رابطه ، محمد سهیلی، عضو کمیسیون و رئیس کمیسوین برنامه بودجه ، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: شورای چهارم چند کار مهم در حوزه سیاست گذاری و اولویت ها انجام داد که یکی از آنها مربوطه به ارائه سند و طرح جامع در حوزه مدیریت فرهنگی شهر بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در این حوزه دچار ضعف هستیم و هنوز به تعامل متشرک در این خصوص دست پیدا نکرده ایم،  بیان داشت:  اگر چه در حوزه برنامه های فرهنگی تا کنون تلاش های زیادی صورت گرفته است  اما متاسفانه شاهد نواقص فرهنگی و اجتماعی زیادی در شهر هستیم .

 وی با اذعان به اینکه ما به دنبال مدیریت یکپارچه در بحث تعریف وظایف برای سایر دستگاه ها در حوزه فرهنگی نیستم، بیان کرد: تنها به دنبال آن هستیم تا از طریق طرحی جامع به ارائه راهکار های مناسب در حوزه مدیریت فرهنگی شهر بپردازیم .

سهیلی پایتخت معنوی ایران را نیازمند سند فرهنگی جامع دانست و افزود:  ضرورت دارد تا از یک سری موازی کاری میان دستگاه ها جلوگیری شود .

وی در ادامه گفت :یکی از وظایف شورای شهر این است که نارسایی ها و مشکلات شهر را بررسی و پاسخ گویی کند و در این سند باید وِیژگی های جمعیتی نیز دیده شود .

در ادامه طالبیان مشاور طرح جامع مدیریت فرهنگی شهر به ارائه گزارشی از میزان پیشرفت سند فرهنگی شهر پرداخت .

به اشتراک گذاشتن این مطلب

پاسخ

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. Required fields are marked *

درباره وب


ضمن عرض سلام ؛ در سایت پیش رو تلاش شده است تا آشنایی با دیدگاه های اينجانب میسّر و مقدور گردد .
وَقُل رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا . سوره : الاسراء آیه : 80

محمد آصفي يزدي
1- متولد 1343 مشهد مقدس خيابان امام رضا (ع).
2- ميزان تحصيلات : كارشناسي تاريخ از دانشگاه فردوسي مشهد سال 1368
اطلاعات بیشتر...

كارشناسي امنيتي استانداري خراسان رضوي 1369 تا 1375
رئيس اداره سياسي استانداري خراسان رضوي 1375 تا 1377
مشاور مدير كل صدا و سيماي مركز زاهدان
مدير اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مركز زاهدان
مسئول گروه معارف راديو مركز خراسان
مسئول صدا و سيماي حرم مطهر رضوي
مدير كل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي
معاون برون مرزي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي
معاون صدا (مدير راديو مشهد )
اطلاعات بیشتر...

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 6
  • بازدید امروز: 3319
  • بازدیدکننده امروز: 235
  • بازدید دیروز: 5438
  • بازدید کننده دیروز: 303
  • بازدید هفته: 40834
  • بازدید ماه: 161767
  • بازدید سال: 1447262
  • کل بازدیدها: 2700591
  • کل بازدیدکننده‌گان: